به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس پرزیدیوم کره شمالی با اشاره به سوابق همکاری دو کشور در سال های اول و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همیشه مسئولان دو کشور بر اساس خواست قلبی دو ملت بر توسعه روابط تأکید داشتند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز کار دولت یازدهم به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید این همکاری ها بیشتر و عمیق تر شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان خاطراتی از سفر خود به کره شمالی و دیدار با رهبر فقید این کشور و بازدید از مراکز تاریخی و نظامی آن گفت: رهبر جوان شما هم می تواند در جهت همدلی بیشتر مردم دو کره گام بردارد.

کیم یونگ نام نیز در این دیدار، هاشمی رفسنجانی را معمار و پایه گذار روابط دو کشور ایران و کره شمالی خواند و با ابلاغ سلام رهبر جدید و مردم کره، گفت: از سفر تاریخی شما تاکنون مسئولان دو کشور همیشه با هم ارتباط دارند.

وی با ارائه گزارشی از اوضاع داخلی و فعالیت های هسته ای کشور متبوع خویش گفت: ایران و کره شمالی به جهانیان یاد داده اند که نباید در مقابل تهدید دشمنان کوتاه آمد.

گفتی است؛ کیم یونگ نام رئیس پرزیدیوم کره برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام روحانی هفتمین رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر کرده است