پارس به نقل از دنیای اقتصاد- در حالی که مدل های متنوع کار انتخاب را برای کاربران سخت می کنند، اما رونق خوبی به بازار می دهند.
در کنار امکانات و ویژگی های مختلفی که موبایل های هوشمند در اختیار کاربرانشان قرار می دهند، مواردی مانند عمر کم باتری چیزی است که تقریبا اغلب کاربران از آن شکایت دارند.
در واقع با نازک تر و سبک تر شدن موبایل های هوشمند، باتری های بکار رفته در آنها هم باریک تر شده و قدرت کمتری پیدا می کنند.
در واقع از آنجایی که این دستگاه های قابل حمل وظیفه سرگرمی، برقراری تماس و ارتباطات مختلف را به عهده دارند، طبیعتا باتری و انرژی بیشتری هم مصرف می کنند.
با این اوصاف است که عمر باتری در هر موبایل هوشمند عاملی مهم و تعیین کننده برای خرید آن و در نهایت استقبال از آن در بازار خواهد بود و به همین دلیل اهمیت دارد، البته همه موبایل های هوشمند عمر باتری یکسانی نداشته و در حالی که بعضی از آنها برای استفاده در مدت زمانی کوتاه مناسبند، بعضی دیگر مدت زمان بیشتری دوام دارند.
در همین راستا تست های مختلفی برای آزمایش میزان عمر باتری موبایل های هوشمند پرطرفدار و پر فروش بازار انجام شده است تا نتایج آنها بتوانند کاربران را برای یک انتخاب بهتر و دقیق تر کمک کنند.
در همین راستا مجله آنلاین گیزمودو به تازگی نتایج بعضی از این تست ها را منتشر کرده است که نشان می دهند موبایل های هوشمند پر طرفدار بازار در چه زمینه هایی عمر باتری بهتری دارند. از آنجایی که موبایل های هوشمند در حالت هایی مانند فیلم و ویدئو، انجام بازی و استفاده از اینترنت بی سیم یا Wi-Fi معمولا بیشترین انرژی را مصرف می کنند، درست به همین دلیل هم تست های انجام شده بیشتر در این زمینه هستند.
در اینجا نتایج تست های انجام شده روی موبایل های هوشمند پر طرفدار در حالت های پخش ویدئو، استفاده از اینترنت و حالت آماده به کار یا استندبای مشخص شده است که آنها را در اینجا می خوانید.
پخش ویدئو و فیلم
در این تست موبایل پر طرفدار شرکت موتورولا یعنی Razr HD با ۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه بیشترین عمر باتری را داشته است و بعد از آن آی فون ۵ اپل ۱۰ ساعت و ۲۲ دقیقه عمر باتری در رتبه دوم قرار دارد.
گوشی HTC One با عمر باتری ۹ ساعت و ۵۲ دقیقه و سامسونگ گلکسی ۴ هم با عمر باتری ۹ ساعت و ۷ دقیقه در جایگاه های بعدی
قرار دارند.
در این تست اما گوشی پر طرفدار Xperia Z سونی با عمر باتری ۶ ساعت و ۲۲ دقیقه پایین ترین جایگاه را دارد.
وبگردی و استفاده از اینترنت
از آنجایی که اغلب کاربران موبایل های هوشمند به وبگردی با این ابزار دیجیتال کوچک علاقه دارند، این تست برای ارزیابی میزان عمر باتری موبایل های هوشمند پر طرفدار بازار در حالت استفاده از اینترنت انجام شده است.
در این تست مشخص شد که Motorola Razr HD یکبار دیگر بیشترین و بهترین طول عمر باتری را در میان رقبای دیگرش دارد. این گوشی در این حالت عمر باتری ۱۰ ساعت و ۴۱ دقیقه ای داشت.
بعد از این گوشی به ترتیب HTC One با طول عمر باتری ۱۰ ساعت و ۱۱ دقیقه، آی فون ۵ با طول عمر باتری ۹ ساعت و ۵۲ دقیقه، سامسونگ گلکسی ۳ با عمر باتری ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه، سامسونگ گلکسی ۴ با عمر باتری ۹ ساعت و ۷ دقیقه،
Xperia Z سونی با طول عمر باتری ۸ ساعت و ۲۳ دقیقه، Z۱۰ از بلک بری با طول عمر باتری ۷ ساعت و ۳۱ دقیقه، Lumia ۹۲۵ نوکیا با عمر باتری ۷ ساعت و ۱۲ دقیقه، Lumia ۹۲۰ نوکیا با عمر باتری ۶ ساعت و ۵۲ دقیقه و بالاخره Nexus ۴ ال جی با عمر باتری ۵ ساعت و ۵۲ دقیقه قرار دارند.
حالت آماده به کار
در حالت آماده به کار یا استندبای هم Motorola Razr HD با عمر باتری ۶۸ ساعت و ۳ دقیقه بهترین نتیجه را بدست آورده است.
بعد از این گوشی قدرتمند، گوشی های HTC One با عمر باتری ۶۰ ساعت و ۳۱ دقیقه، Nexus ۴ ال جی با عمر باتری ۵۴ ساعت و ۲۰ دقیقه، Lumia ۹۲۵ نوکیا با عمر باتری ۵۲ ساعت و ۲۵ دقیقه، سامسونگ گلکسی ۴ با عمر باتری ۴۹ ساعت و ۳۳ دقیقه، Xperia Z سونی با عمر باتری ۴۸ ساعت و ۲۵ دقیقه، سامسونگ گلکسی ۳ با عمر باتری ۴۷ ساعت و ۱۸ دقیقه، Lumia ۹۲۰ نوکیا با عمر باتری ۴۶ ساعت و ۲۷ دقیقه، آی فون ۵ اپل با عمر باتری ۴۴ ساعت و ۶ دقیقه و Z۱۰ از بلک بری با عمر باتری ۳۰ ساعت و ۴۰ دقیقه در جایگاه های بعدی قرار دارند.