به گزارش پارس ، روزنامه اصلاح طلب آرمان و نزدیک به هاشمی رفسنجانی در شماره امروز نوشت: " شاید مهم ترین جلسه روزهای اخیر، سه شنبه در منزل رئیس مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد؛ جلسه ای که بزرگان به دور هم نشستند و برای آینده برنامه ریزی کردند البته احتمالاً برای آینده ای نزدیک که روز تحلیف یازدهمین رئیس جمهور نتایج آن مشخص خواهد شد. بزرگانی روز سه شنبه در منزل آیت الله بودند که شاید کمتر پیش آمده بود که اینچنین به دور هم بنشینند و گفت وگو کنند.

سایت های خبری گزارش دادند که در این روز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب در ادامه جلسات خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای انجام مشورت های نهایی به منزل ایشان رفته بود. در این زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی به دکتر روحانی اظهار می کند که آقایان خاتمی و سید حسن خمینی نقطه نظراتی درباره کابینه دارند و سپس خاتمی و سید حسن خمینی با حضور در منزل هاشمی به بیان دیدگاه های خود درباره برخی افراد می پردازند. حجت الاسلام روحانی نیز که گفته می شود این روزها تحت فشار از سوی برخی افراطیون قرار دارد، دلایل خود را بیان کرده و برخی از دلایل رسیدن به فهرست کنونی را با دیگر مهمانان در میان می گذارد. از اینکه رایزنی های خاتمی و سید حسن چه میزان در تغییر فهرست کابینه موثر بوده، اخبار دقیقی در دست نیست، اما برخی احتمال می دهند منتفی شدن رحمانی فضلی برای وزارت کشور از نتایج این جلسه بوده است. "

این روزنامه که گویا از انتخاب رحمانی فضلی ناراحت شده است، در ادامه این مطلب خود ادعا کرده که تکلیف وزارت کشور بین دو گزینه است: " دو گزینه باقی مانده علی یونسی و محمد شریعتمداری هستند که البته حضور علی یونسی پیش از پررنگ شدن حضور رحمانی فضلی در وزارت کشور مطرح شده بود و محمد شریعتمداری هم اخیرا نامش به عنوان گزینه محتمل منتشر شده است. اکنون دکتر روحانی بر سر دو راهی انتخاب میان یونسی و شریعتمداری است. "

معرفی یونسی و شریعتمداری به عنوان دو گزینه جایگزین برای رحمانی فضلی در شرایطی صورت گرفته که همین روزنامه در مطلبی دیگر در شماره امروز خود، " شمخانی" را به عنوان گزینه تصدی وزارت کشور معرفی کرده است. به نظر می رسد گردانندگان این روزنامه هنوز تکلیف خود را با خواسته هایشان از دولت یازدهم مشخص نکرده اند!