به گزارش پارس ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، کریم شیبانی خبرنگار شبکه تلویزیونی سوریه در القصیر در ارتباط مستقیم با این شبکه با اعلام این خبر گفت دیروز آخرین منطقه از مناطق حومه القصیر یعنی بویضه شرقی پاکسازی شد. این منطقه آخرین پایگاه تروریستها در حومه القصیر بود. آنها از القصیر به بویضه شرقی گریخته بودند.

مقادیر زیادی سلاح، تعداد زیادی خودروهای مجهز به تیربارهای سنگین، بمب، موشکهای ضد زره، اسلحه ساخت اسرائیل و خمپاره های ساخت اسرائیل در القصیر و حومه آن از تروریستها مصادره شده است. سلاحهای اسرائیلی بیانگر ارتباط ارگانیک و بسیار نزدیک بین اسرائیلی ها و تروریستهاست.

نبردها در القصیر و حومه آن از شدیدترین درگیریها در بحران سوریه بوده است اما نیروهای ارتش سوریه طی حدود یک هفته القصیر و حومه آن را پاکسازی کردند.

شیبانی گفت از طریق اسناد، جزوه ها، نوشته ها و لباسهای تروریستی عضو جبهه النصره دریافتیم که بیشتر آنها غیر سوری بودند و تاکتیکهای عناصر جبهه النصره با مصاحبه هایی که با آنها صورت گرفت مشخص شد. همچنین تونلهای زیادی در القصیر و حومه آن حفر شده است.

همه تونلها نیز به شیوه تاکتیکی و با مهارت خوب بمب گذاری شده بودند تا منفجر شوند.

شیبانی گفت زندگی در روستاهای مسعودیه، حمیدیه، صالحیه، عرجون و ربله و دیگر روستاهای حومه القصیر به تدریج در حال بازگشت به حال عادی است.

شیبانی گفت شورای شهر القصیر نیز کار بازسازی را آغاز کرده است و کمیته هایی برای ارزیابی خسارات وارده به القصیر تشکیل شده است و آنها کار خود را آغاز کرده اند و مردم نیز در حال بازگشت تدریجی به این شهر هستند.

مردم در همه مناطقی که ارتش سوریه وارد می شود از شدت شوق اشک شادی می ریزند و از ارتش استقبال و احساس اطمینان می کنند. مردم از رنج و سختی هایی می گویند که به علت وجود عناصر تروریستی النصره و دیگر گروههای مسلح متحمل شده اند و همین باعث تقویت روحیه ارتش سوریه شده است.