به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، تظاهرات روز جهانی قدس و همبستگی با مردم فلسطین با مشارکت گسترده گروه های مردمی و دانشجویی اکوادور در پایتخت این کشور برگزار شد.

تظاهرات کنندگان که پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از ملت فلسطین را با خود حمل می کردند با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی خواستار قطع روابط دولت اکوادور با رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایی گروه های دانشجویی و فعالان سیاسی و اجتماعی اکوادوری در خیابان های پایتخت این کشور که تحت حفاظت نیروهای پلیس انجام می شد با استقبال مردمی از شعارهای تظاهرات کنندگان مواجه شد.

فعالان شرکت کننده در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین ضمن تجمع در مقابل سفارت اسرائیل در اکوادور، اقدام به شعارنویسی در خیابان و دیوارهای مقابل سفارت رژیم صهیونیستی کردند.

همچنین گروهی از دانشجویان معترض به روابط اکوادور و اسرائیل با سر دادن شعار اشغال سفارت رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را از سردر سفارت آن پایین کشیدند که این اقدام منجر به درگیری با نیروهای پلیس حاضر در محل شد.

در این برنامه، نمایندگان گروه های دانشجویی و سیاسی شرکت کننده ضمن سخنرانی برای حاضران، دلایل حمایت خود از ملت فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی را تشریح کردند.

سنت به آتش کشیدن پرچم اسرائیل که بخش لاینفک اعتراضات ضد صهیونیستی در اکوادور است، در تظاهرات امسال نیز انجام شد که با استقبال و تشویق گسترده شرکت کنندگان مواجه شد.

تظاهرات کنندگان در پایان برنامه بیانیه ای قرائت کردند که شناسایی فوری" قدس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین و آزادسازی" مسجد الاقصی" از جمله بندهای آن بود. این بیانیه همچنین متذکر شده بود که رژیم صهیونیستی باید در اسرع زمان مقدمات بازگشت مهاجران و آوارگان فلسطینی خارج از این کشور را فراهم کند.

حاشیه ها:

- گروه های دانشجویی و اجتماعی اکوادور از چند هفته قبل از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی اقدام به فراخوان برای تظاهرات امروز کرده بودند.

- تظاهرات امسال به حضور به مراتب گسترده تر شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته برگزار شد.

- از ساعات اولیه صبح، اطراف سفارت اسرائیل در" کیتو" ، پایتخت اکوادور، تحت کنترل و نظارت نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در آمده بود.

- نیروهای پلیس با بستن خیابان اصلی منتهی با سفارت اسرائیل تلاش کردند از نزدیک شدن تظاهرات کنندگان به محل سفارت رژیم صهیونیستی ممانعت کنند که این تلاش به دلیل حضور گسترده و اعتراض تظاهرات کنندگان ناموفق ماند.

-" اسرائیل آدمکش" ، " فاشیست های صهیونیست" ، " مرگ بر امپریالیسم" ، " اکوادور فلسطین است" و… از جمله شعارهای تظاهرات کنندگان بود.

- علاوه بر پرچم های فلسطین و پلاکارهای حمایت از این کشور، تصاویر" هوگو چاوز" و" ارنستو چه گوارا" در دستان و روی تیشرت های تظاهرات کنندگان دیده می شد.

- یک سخنرانی از" هوگو چاوز" ، رئیس جمهور فقید ونزوئلا، در حمایت از فلسطین و مخالفت با تجاوزات رژیم اسرائیل از طریق بلندگو در مقابل سفارت اسرائیل پخش شد که با استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت. پس از پخش این سخنرانی، تظاهرات کنندگان پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

- اجرای موسیقی و ترانه هایی در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با اشغالگری رژیم اسرائیل از جمله برنامه های مقابل سفارت بود.

- پایین کشیدن پرچم اسرائیل از سردر سفارت آن رژیم موجب درگیری معترضان با پلیس و بازداشت یکی از تظاهرات کنندگان شد که پس از اعتراش گسترده شرکت کنندگان در برنامه، فرد مذکور آزاد شد.