به گزارش پارس به نقل ازفارس، مقامات آمریکایی مسئول تحریم های این کشور علیه تروریسم امروز سه شنبه با معاون وزیر خارجه کره جنوبی دیدار و گفت وگو کرد تا درباره راه های اعمال تحریم های سخت تر علیه کره شمالی در واکنش به جاه طلبی های هسته ای این کشور مذاکره کنند.

« دیوید اس کوهن» معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و پول با « کیم کیو هیون» در سئول دیدار کرد. کوهن قرار است با رئیس تیم مذاکره کننده کره جنوبی در مذاکرات ۶ جانبه نیز دیدار کند.

براساس این گزارش، دیوید کوهن هدف از سفر خود را گفت وگو برای برطرف کردن نقاط ضعف تحریم ها در بعضی از کشورهای جنوب شرق آسیا اعلام کرده است.

گزارش شده است که کره شمالی همچنان به بنادر بعضی از کشورهای آسیایی به ویژه در هنگ کنگ و تایوان برای حمل و نقل تسلیحات ممنوعه خود دسترسی دارد.

یک مقام سئول گفت: مذاکرات به طور کلی درباره تحریم های ضدپیونگ یانگ است. دولت کره جنوبی همچنان رویکرد مذاکره و فشار برای ایجاد تغییر در رویکرد کره شمالی دنبال می کند.

براساس این گزارش، سفر کوهن به سئول بخشی از سفر آسیایی او محسوب می شود. وی بعد از کره جنوبی به ژاپن، سنگاپور و مالزی نیز خواهد رفت.

روزنامه گلوبال پست در این زمینه نوشت: انتظار می رود دیوید کوهن با مقامات مالی کره جنوبی درباره راههای همکاری در زمینه تحریم ها علیه ایران نیز گفت وگو کند.

کره جنوبی یکی از وارد کنندگان اصلی نفت خام ایران است.