به گزارش پارس به نقل از فدراسیون فوتبال، محمدرضا کسرایی درباره شکایت باشگاه الهلال عربستان از استقلال ایران گفت: باشگاه الهلال عربستان ۲۴ فروردین ۹۲ از باشگاه استقلال ایران به دلیل برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری در ورزشگاه آزادی شکایت کرد و آن را نژادپرستانه و ناجوانمردانه دانست. به همراه شکایت کتبی یک دی وی دی هم به همراه چند عکس به کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط عربستانی ها ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از شکایت عربستانی ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای فدراسیون و باشگاه استقلال یک نامه فرستاد و مراتب شکایت را اعلام کرد و از فدراسیون و باشگاه خواست تا دفاعیات را ارسال کند. دفاعیات به کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه مراسم فرهنگی که برگزار شده هیچ گونه خللی در برگزاری بازی ایجاد نکرده و همچنین با توجه به اینکه سایر بازی های لیگ قهرمانان آسیا در کشورهای مختلف برای سرگرم کردن مردم از موزیک استفاده می شود در ایران هم مراسم فرهنگی در چارچوب مقررات قبل از مسابقات اجرا می شود تا اوقات تماشاگران را که از ساعت ها قبل در ورزشگاه هستند را به نحو مطلوبی مدیریت کند.

کسرایی در پایان گفت: دیروز چهارم تیرماه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، اطلاع داد پرونده خاتمه پیدا کرده و به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع داده نشده و شکایت عربستانی ها کان لم یکن تلقی شده است.