به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است:

روز قدس، روز همبستگی جهان اسلام است.

روز قدس، روز بسیج افکار عمومی جهان اسلام و توجه آنان به مساله اشغال فلسطین و قدس شریف است.

روز جهانی قدس، روز توجه جهان به ظلم سازمان یافته در فلسطین و خطر دامنه دار آن برای جهان است.

روز جهانی قدس، روز قیام علیه بیداد استکباری و… صهیونیستی است. روز همبستگی مستضعفین و چپاول شدگان جهان برای رهایی است.

روز قدس، سرآغاز پایان بر اشغال و اشغالگری و رهایی ملت ها از روند استقرار بیداد در جهان است. تردیدی نیست که روز قدس روز اسلام است. روز ایران است، روز خمینی است، روز رهایی است، روز الهی استو روز عزت مستضعفین است.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین این روز بزرگ و الهی را گرامی داشته و ضمن آرزوی تحقق وده الهی در آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز از یوغ اشغال صهیونیستی و گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای راه آزادی فلسطین و تقابل با جریان خطرناک صهیونیسم اعلام می دارد:

۱- فلسطین سرزمینی اسلامی است و متعلق به ملت فلسطین است و هرگز هان اسلام اشغال و سلطه رژیم صهیونیستی بر آن را نخواهد پذیرفت.

۲- ملت فلسطین می بایست به فلسطین و خانه و کاشانه خویش بازگردند و آزادانه درباره سرنوشت سیاسی خویش تصمثم بگیرند و دولت ها و سازمان های بین المللی نیز به جبران سال ها کوتاهی ها در تحقق این خواسته قانونی ملت فلسطین، از هیچ کمکی دریغ نکنند.

۳- از دولت های اسلامی، خصوصا دولتمردان غرب، مسرانه خواستار است تا ظرفیت های کشورهای اسلامی را در جهت خواست دشمنان اسلام و امت مسلمان به کار نگیرند که هدفی جز سلطه به مقدرات و ثروت های جهان اسلام و مسلمانان ندارند. تردیدی نیست ورود به عرصه های اختلافات بیهوده مذهبی و قومی و قبیله ای تنها اهداف دشمنان را یاری می کند و توان جهان اسلام را تقلیل می دهد.

۴- فلسطین، اولویت اول ملل مسلمان منطقه است و آزادی آن از اشغال صهیونیست ها خواسته حقیقی آنان است.

بنابراین جریان های سیاسی و گروه ها و سازمان ها نباید از این خواسته مبتنی بر ایمان امت اسلام سوءاستفاده کرده و اهداف و مطامع دیگر چون نیل به قدرت و ثروت را دنبال کنند و بدانند عقوبت الهی نزدیک و فراگیر است.

۵- از امت مسلمان مصرانه خواستار است که اجازه ندهند فلسطین بازیچه قدرت های سایسی حاکم و جریانهای افراطی مدعی اسلام خواهی شده و از ورود به دام گسترده شده آنان پرهیز کنند.

۶- تردیدی نیست بر پایه وعده الهی فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد. همین طور که فلسطین در جنگ های دویست ساله صلیبی غرب، در نهایت آزاد شد.

۷- سیاست های امت مسلمان می بایست در جهت مخالفت و مبارزه با دشمنان اسلام و بلاد اسلامی بوده و با شاخص قرار دادن فلسطین از سیاستهای تفرقه و واگیرایی مذهبی و قومی پرهیز کنند چرا که تفرقه و واگرایی، مطلوب همیشگی دشمنان بوده است.