به گزارش پارس به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا هفته جاری درباره لایحه سخت تر شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران رای گیری می کنند.

براساس این گزارش، تصویب این لایحه منجر به کاهش بیشتر صادرات نفت ایران خواهد شد.

به گفته یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان که اکثریت مجلس را تشکیل می دهند روز چهارشنبه لایحه ای را به رای خواهند گذاشت که هدفش کاهش روزانه یک میلیون بشکه صادرات نفت ایران در طول یک سال است.

انتظار می رود این لایحه به راحتی در مجلس نمایندگان تصویب شود اما بدون تصویب سنا بلافاصله تبدیل به قانون نمی شود. کمیته بانکداری سنا نیز باید نسخه مورد نظر خود را درباره این لایحه تا ماه سپتامبر ارائه کند.

به نوشته رویترز، تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان شکاف میان نمایندگان کنگره و کاخ سفید را در زمینه تصویب تحریم های جدید علیه ایران افزایش خواهد داد.

در حالیکه تعدادی از نمایندگان آمریکا به دنبال اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران به خاطر برنامه هسته ای این کشور هستند اما دولت باراک اوباما هفته گذشته بخش کوچکی از این تحریمها را لغو کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه گذشته لیست داروهایی که می توانند به ایران صادر شوند را گسترش داد اقدامی که با روی کار آمدن میانه روها در ایران و افزایش امیدها برای کاهش تنش در روابط دو طرف بی ارتباط نیست.