به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نارضایتی سوری ها از افراطگرایان که از بحران جاری در این کشور برای گسترش قدرت خود استفاده می کنند، هر چه بیشتر بر مکالمات روزمره آنها و نظراتی که در رسانه های اجتماعی مطرح می کنند، دیده می شود.

حتی کسانی که در آغاز بحران از نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمایت می کردند از آنها سرخورده شده اند چرا که آنها تحت سیطره جبهه النصرة که وابسته به القاعده است، قرار گرفته اند.

همچنین سوری ها احساس می کنند که راه بازگشت به امنیت و ثبات در کشورشان تیره و تار و طولانی است و این ناخرسندی در میان همه آنها وجود دارد.

هنادی، یک کارمند ۴۹ ساله بخش خصوصی در سوریه اظهار می کند: ما به دنبال آزادی بیشتر بودیم و احساس می کردیم انقلاب امتیازات بیشتری به ما خواهد داد. اکنون احساس می کنیم که در حال پس رفت هستیم و به زودی به دوران قرون وسطی باز خواهیم گشت.

وی تاکید دارد: هر کسی که تصور می کند آنچه که در سوریه رخ می دهد یک انقلاب است به خودش دروغ می گوید. این هرچیزی می تواند باشد بجز انقلاب برای آزادی.

احمد، یک شهروند سوری دیگر که در دهه ۵۰ زندگی خود است، با هنادی موافق است و می گوید نیروهای جبهه النصرة هر روز با یک فتوای غیرقابل تصور جدید ظاهر می شوند.

وی به یک فتوای جدید در شهر حلب اشاره کرد که خوردن یک نوع کیک را ممنوع می کند، چرا که این شیرینی ها به شکل هلال هستند که سمبل کشورهای اسلامی است!

این فتوی مدعی است که اروپایی ها در جریان جشن پیروزی خود بر مسلمانان، شیرینی" کروسانت" می خوردند.

سوری ها با انتشار نظرات خود در شبکه های اجتماعی چنین فتواهایی را مسخره می کنند. آخرین مورد از این فتواها ممنوعیت رانندگی برای زنان و اجبار داشتن حجاب برای دختران خردسال بود.

ساکنان برخی نقاط پرتنش در شمال سوریه که در آنها جبهه النصرة فعال است، اظهار داشتند که این گروه تاکید داشته سیگار کشیدن و گوش دادن به موسیقی ممنوع است و در عین حال دادگاه های خود را تشکیل داده و تفسیر خود از اسلام را پیاده می کنند.

تندروهای افراطگر در سوریه بخش زیادی از شهر حلب را تحت کنترل دارند و این مناطق توسط گروهی از سرکردگان که این اراضی را" امارت اسلامی آزاد شده" نیز می خوانند، اداره می شود.

همچنین اخیرا درگیری هایی میان نیروهای النصرة و ارتش آزاد سوریه که از بابت دیدگاه های افراطگرایانه با آنها اختلاف پیدا کرده، رخ داده است.

دیپلمات های کشورهای غربی اخیرا گفتند که بیش از ۱۰۰ گردان ارتش آزاد سوریه که برخی از آنها در حومه دمشق فعال هستند، به زودی علیه جبهه النصرة و دیگر گروه های افراطگر اقدام خواهند کرد.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس اخیرا فاش ساخت که صدها تن از سربازان فراری ارتش سوریه در حال بازگشت به این ارتش هستند چرا که از شکست در دستیابی به اهداف انقلاب و نفوذ افراطگران در میان آنها سرخورده شده اند.

دیوید شید، معاون رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا هشدار داده گروه های افراطگر نظیر جبهه النصرة در عملیات علیه نیروهای وفادار به بشار اسد از همه موفق تر بوده اند.

وی تاکید کرد، در صورتی که جلوی آنها گرفته نشود، عناصر تندروی مخالفان نقش بزرگ تری پیدا کرده و نیروهای میانه رو را در دوران پس از بشار اسد تحت الشعاع قرار خواهند داد.