به گزارش پارس به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر خطاب به کشورهای خارجی گفت: به شبکه های ماهواره ای و خبرگزاری ها نگاه کنید، مصری ها مقابل شما هستند آیا این کودتا است یا اراده مردمی؟ زمانی که مردم سخن می گویند، همگان ساکت می شوند.

رئیس جمهور موقت مصر عنوان داشت: دولت مصر هیچ گونه بی امنیتی، بستن خیابان ها و پل ها را نخواهد پذیرفت و دولت باید مجددا حاکمیت خود را اجرایی کند.

وی در تماس تلفنی با شبکه" الحیاة" مصر از تحصن کنندگان حامی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در رابعه العدویه و النهضه خواست به خانه هایشان بازگردند و به تحصن خود پایان دهند.

رئیس جمهور موقت مصر تاکید کرد که هیچ کس این افراد را تحت تعقیب قرار نخواهد داد و خود وی برای این امر تعهد شخصی می دهد.

در عین حال، عدلی منصور تصریح کرد که کشور دارای نهادهایی است و اجازه بی امنیتی و بستن راه ها را نمی دهد و با جدیت با این مسائل برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم مصر حرف خود را زدند و ما باید به دو دستگی ها پایان دهیم و این جمعیت هایی گسترده که به خیابان ها آمدند، خود گواه بر این است که مصرِ ها نسبت به رخدادهای جاری از آگاهی کامل برخوردارند.

عدلی منصور در خصوص رخدادهای صحرای سیناء گفت: مصری ها شاهد کاهش اقدامات تروریستی خواهند بود و زمانی که مردم سخن می گویند، هیچ کس بعد آنها حرفی نمی زند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور متعلق به همگان بوده و رئیس جمهور یک گروه یا دسته خاص نیست و اختلاف میان ما اختلاف های دینی نیست.

در همین راستا، حازم ببلاوی، نخست وزیر مصر اعلام کرد: به خیابان آمدن مردم به این روش متمدنانه تنها نشانگر این است که این کشور با وجود چنین مردم بزرگی هیچ هراسی ندارد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: واقعیت این است که مردم مصر تصمیم گیرنده هستند و به ما دستور می دهند و ما دستورات آنها را اجرایی می کنیم و این مردم هستند که کشور را رهبری می کنند، درود به این مردم بزرگ.

از سوی دیگر، محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور مصر در روابط خارجه در صفحه خود در توییتر خواهان دوری از اقدامات خشونت آمیز، پایبندی به عدالت و قانون و توافقی مبتنی بر پذیرش دیگران شد.