به گزارش پارس به نقل از فارس، دولت بلغارستان اعلام کرده یک شهروند کانادا و یک شهروند استرالیا در حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه بورگاس این کشور که در سال گذشته صورت گرفت، دست داشته اند.

اتحادیه اروپا هفته جاری با قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی موافقت کرد. این تصمیم بر اساس ادعاها درباره دخالت حزب الله در انفجار در فرودگاه بورگاس بلغارستان و در درگیری های سوریه اتخاذ شد.

حزب الله لبنان هر گونه دخالت در این بمب گذاری که در سال گذشته در فرودگاه بورگاس صورت گرفت را رد کرده است.

وزارت کشور بلغارستان اعلام کرده پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده است که یکی از مظنونان فردی ۳۲ ساله به نام « میلاد فرح» است که شهروند استرالیا است و دیگری فردی به نام « حسن الحاج حسن» است که شهروند کاناداست.

این وزارتخانه با انتشار تصاویری از این دو نفر از عموم مردم خواسته است در دستگیری این دو نفر همکاری کنند.

وزارت کشور بلغارستان همچنین گفته این دو نفر هر دو اصالتاً لبنانی بوده اند.

حادثه انفجار « بورگاس» به انفجار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه بورگاس بلغارستان گفته می شود که مطابق ادعاها سرنشینان آن « توریست های اسرائیلی» بودند. در این انفجار ۷ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از این حادثه بلافاصله ایران را به این حادثه تروریستی متهم کردند.

« بنیامین نتانیاهو» بلافاصله ایران را عامل انفجار این اتوبوس و سرنشینان آن که به گفته وی گردشگران اسرائیلی بوده اند دانست و گفت که اسرائیل « با قدرت به حملات تهران پاسخ می دهد» .

از سوی دیگر « ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان سخت و خطرناک بوده و بخشی از جنگ اسرائیل با ایران و حزب الله است.

نتانیاهو پس از آن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این حزب الله است که به عنوان « بازوی ایران از راه دور» عمل می کند و این حمله را در واقع حزب الله انجام داده است.

در همین حین، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی به تاریخ ۱۸ بهمن سال گذشته اذعان کرد کابینه رژیم صهیونیستی همراه با آمریکا فشار زیادی بر دولت بلغارستان وارد کرده اند تا حزب الله لبنان را به نقش داشتن در این انفجار تروریستی متهم کند.