به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه الحیات؛ محمد البلتاجی یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر اعلام کرد: فعالیت هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری قانونی مصر از امروز در خیابان های مصر آغاز خواهد شد.

وی دراین باره توضیح داد: علت تصمیم جماعت اخوان المسلمین مصر برای برگزاری تظاهرات حمایت از مرسی در روز جاری به این دلیل است که حضور ما در خیابان های مصری با دعوت دیگران آمیخته نشود.

گفتنی است روز گذشته ژنرال عبدالفتاح السیسی معاون نخست وزیر و وزیر دفاع مصر روز گذشته طی سخنانی از ملت مصر دعوت کرده بود فردا جمعه را با حضور میلیونی در خیابان های مصر از دولت جدید موقت و ارتش مصر حمایت کنند.

از سوی دیگر جبهه ملی دفاع از نظام مشروع و مخالفت با کودتا در مصر روز گذشته و بلافاصله بعد از پایان سخنان عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصری که از مردم مصر دعوت کرده بود برای دفاع از ارتش در تظاهرات میلیونی روز جمعه شرکت کنند اعلام کرد: ما به هیچ عنوان از دعوت ژنرال السیسی حمایت نمی کنیم، ازاین رو ما این دعوت وی را بیشتر به مثابه صف بندی نظامی می دانیم که وی از این طریق قصد دارد خیابان های مصر را به جبهه جنگ مبدل کند.

این جبهه همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است: هواداران مرسی و گروه های وابسته به جماعت اخوان المسلمین فردا در ۳۴ نقطه استان های قاهره و الجیزه در تظاهراتی تحت عنوان: " ملت خواستار سرنگونی کودتاست" شرکت خواهند کرد.

بدین ترتیب با بیانیه اخیر البلتاجی این تظاهرات به امروز پنج شنبه موکول شده است.

البلتاجی همچنین از سازمان ها و نهادهای بین المللی و محلی دعوت کرد تا تظاهرات آنها را زیر نظر داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که این تظاهرات آرام خواهد بود.

البلتاجی همچنین هشدار داد: اگر مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری قانونی مصر بخواهند اوضاع را ملتهب و بحرانی کنند موافقان مرسی پاسخ مناسبی به آنها خواهند داد.