به گزارش پارس به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعاتی کشور که عصر امروز در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، با اشاره به تقدیر کارکنان وزارت اقتصاد و دارایی از وی در جریان این برنامه گفت: من اصلاً انتظار تقدیر را نداشتم، چرا که ما اصلاً کاری نکرده ایم و هنوز در اول راه هستیم.

وی افزود: باور من این است یعنی ایمان دارم، ایمان متکی بر آگاهی که ظرفیت های ملت ایران ظرفیت هایی بی پایان است و این ملت شایستگی این را دارد که در بالاترین قله بنشیند.

احمدی نژاد افزود: ملت ایران می تواند پیشگام، الگو، مرجع و پرچمدار در دنیا باشد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ملت ایران توان انجام کارهای بزرگ را دارد که خارج از توان آدمهای کوچک است و یا آدم هایی که خیال می کنند بزرگ هستند.

احمدی نژاد گفت: ما باید ملت را باور کنیم و متناسب با آنها افق ها را ترسیم کنیم و برای حرکت آماده شویم.

وی افزود: هیچکس حق ندارد معیارهای اندازه گیری ملت و یا تنویر برنامه های تحولی را در افق محدود قرار دهد چرا که در درون ملت ایران استعدادهایی کم نظیر و بی نظیر وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: هر کس حرکت این ملت را محدود کند و سقف پرواز را پائین بگیرد و یا شرایط را به گونه ای قرار دهد که استعدادها توان پرواز نداشته باشند به این ملت ظلم کرده است چرا که سقف پرواز ملت یک افق بی نهایت است.

احمدی نژاد گفت: شما دیدید که چگونه می توان صدها کار بزرگ را در سخت ترین شرایط انجام داد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مواقع که سن بالاتر می رود بر اراده انسان هم تأثیر می گذارد، گفت: به خدا باور من به توانمندی های ملت ایران ده ها برابر چندین سال قبل است. امیدوارم این اندیشه در درازمدت تبدیل به یک فرهنگ شود تا ملت ایران در مسیر اهداف الهی حرکت کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش ها و زحمات صورت گرفته در وزارت اقتصاد و دارایی گفت: من از همه شما عزیزان تشکر می کنم البته من انتظار تشکر را نداشتم چرا که ما هنوز در ابتدای کاریم و باید به گونه ای پافشاری کنیم تا این اندیشه ها تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود تا کسی نتواند از سرعت آن کم کند. من ایمان دارم که این مسئله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تیم مدیریت از ابتدای انقلاب بهترین تیم مدیریتی در طول تاریخ کشور بوده است، گفت: ما گاه شاهد بودیم که اختلاف بر سر یک موضوع کوچک بین دو وزارتخانه نزدیک به ۱۵ سال طول می کشید و همین سبب اتلاف منابع می شد اما ما کاملاً در این دولت هم افزا و هماهنگ بودیم و چنین حرف هایی وجود نداشت.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه کار تازه آغاز شده است، گفت: ما باید به دنبال هدف های بلندمدت باشیم چرا که آینده متعلق به شماست، آینده متعلق به ایران است و همه باید برای ساختن ایران تلاش کنیم.