به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محسن کرمی با بیان اینکه روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، ستاد انتخابات سازمان ثبت احوال به ریاست رییس سازمان، جلسات متعددی برگزار کرد، افزود: هماهنگی ها و تصمیمات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات بمنظور تحقق حماسه سیاسی ملت در این ستاد صورت گرفت.

وی به تشریح اقدامات دو هفته اخیر سازمان ثبت احوال پرداخت و گفت: تمامی ادارات ثبت احوال در روز پنجشنبه تا پاسی از شب و در روز جمعه تا زمان رای گیری بمنظور تحویل شناسنامه ها و کارت های ملی موجود در ادارات و همین طور صدور تاییدیه شماره ملی دایر بود.

کرمی با اشاره به اینکه ادارات ثبت احوال به صورت تلفنی به درخواست هموطنان برای اطلاع از شماره ملی خود پاسخ گفتند، افزود: در این مدت بیش از ۶۰ هزار تلفن در سراسر کشور با ادارات ثبت احوال برقرار شد و همکاران این سازمان شماره ملی افراد را به متقاضیان اعلام کردند.

وی ادامه داد: دفاتر پیشخوان ثبت احوال نیز در سراسر کشور در روزهای پنجشنبه دایر بود و برای تحویل شناسنامه های موجود در دفاتر اقدام لازم صورت گرفت.

معاون سازمان ثبت احوال کشور به اقدامات این سازمان در هفته های قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: پاسخگویی به استعلام ۳۰۰۸۲۷ نفر از داوظلبان شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری به وزارت کشور، صدور بیش از ۱۵۰۰ کارت ملی برای مجریان انتخابات و نیز اعلام واجدایان شرایط شرکت در انتخابات به شورای نگهبان و وزارت کشور از جمله این اقدامات بوده است.