به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: صدور این تصمیم اتحادیه اروپا در زمان و شرایط کنونی، محتوا و پیامدهای آن نشانگر بی ارزش شمردن عدالت است.

وی تصریح کرد: این تصمیم اتحادیه اروپا با تصمیم دیگر آن مبنی بر تحریم شهرک های یهودی نشین قابل مقایسه نیست و موضع جانبدارانه اتحادیه اروپا و سرپوش نهادن های این اتحادیه بر جنایت های پی در پی اسرائیل را علیه لبنان پاک نمی کند.

وی با قدردانی از کشورهایی که در قبال این تصمیم محتاطانه عمل کردند، از اتحادیه اروپا خواست از این تصمیم خود صرف نظر کند، چرا که بی تردید این اقدام بر تمام لبنانی ها و منافع آنها در اروپا تاثیر خواهد گذاشت و به روابط کشورهای عربی و اروپایی به ویژه لبنان لطمه وارد خواهد کرد و اوضاع ناآرام لبنان را پرتنش تر می کند.

در همین راستا، بری با سفیر اتحادیه اروپا در لبنان دیدار و در خصوص اوضاع کنونی لبنان و این تصمیم اتحادیه اروپا بحث و مذاکره کرد.

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار تاکید کرد: این تصمیم اتحادیه اروپا صرف توطئه ای علیه حزب الله نیست، بلکه لبنان را نیز هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: این تصمیم در حساس ترین مراحل صورت گرفت و اگر بحران های امروز دشوار هستند، این تصمیم حل و فصل بحران ها را تقریبا ناممکن ساخت.

بری عنوان داشت: پیروز این تصمیم اتحادیه اروپا نبود بلکه اسرائیل است.

وی در ادامه گفت: ما گمان می کردیم که لبنان در نظر اروپا از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اما دریافتیم که اروپا اسرائیل را در راس همه چیز قرار می دهد.

انتهای پیام