به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مرضیه قرائتی درباره حفظ سلامتی کودک از زمان از شیر گرفتن تا ۷ سالگی، اظهار داشت: در این زمان کودک خیلی سریع رشد می کند و این بیشتر از اثر حس طبیعی و سرعت جریان خون در بدن کودک است چون رشد و نمو او سریع بوده و عمل هضم و معده کودک بسیار قوی است.

به گفته وی بیشتر بیماری هایی که موجب هلاکت کودک می شود از بدی غذا و سوء تدبیر در تغذیه و ضعف حاصل می شود. پدر و مادر از شدت میلی که برای قوت گرفتن فرزند خود داشته و دوست دارند که زود بزرگ شود، غذاهای مقوی، زیاد و به فاصله های کم به کودک می دهند که این بسیار مضر است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: غذای کودک باید ساده و ملایم باشد. اگر کودک تند غذا بخورد، مطمئناً زیاد غذا می خورد، یا اگر در سِنی که باید راه برود یا بازی و حرکت کند هیچ کار نمی کند، معلوم می شود که بیشتر از اندازه غذا می خورد و در هر دو صورت باید غذای آنها را متعادل و متنوع باشد.

قرائتی عنوان کرد: پس از ۳ سالگی می توان اندکی گوشت قرمز جزء غذاهای کودک قرار داد. نباید به آنها غذاهای معطر، تند، قندی، خمیری، پنیرهای ترش شده و به جوش آمده بدهند که همه حواس کودک را پریشان و ضعیف می کند.

وی ادامه داد: مزاج کودکان در این سنین گرم و تر است و مصرف غذاهایی مانند غذاهای معطر، تند، قندی، خمیری، پنیرهای ترش شده و به جوش آمده دوران گرم و تری بودن مزاج کودکان را سریع تر کند و دیده شده است کودکانی که به مصرف چنین غذاهایی مبادرت داشته اند، مریض شده و لاغر می شوند البته به واسطه خوردن غذاهای سبک و ملایم که موافق با سن و مزاج آنها چنین مشکلاتی رفع می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره مصرف آب برای کودکان خاطرنشان کرد: آب خوردن در بین غذا برای اطفال بسیار لازم است و نباید چیز دیگر غیر از آب به آنها بدهند چرا که موجب سوء هضم می شود.