به گزارش پارس ، کیهان به نقل ازنشریه سوئیسی باسلر سایتونگ: در اوایل ماه می (اردیبهشت) شواهد حکایت از آن داشت که قدرت ها با هم توافق دارند و جان کری و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه طی دیداری در مسکو نوید برگزاری کنفرانس صلح در ژنو را دادند ولی این کنفرانس تا به امروز تشکیل نشده و بعید هم به نظر می رسد که اصلا برگزار شود. موضوع اختلاف درباره آن نیز شرکت کنندگان در آن بودند. گروه دوستان سوریه با شرکت دادن ایران در کنفرانس مخالف بودند.
روزنامه سوئیسی اضافه کرد: دو ماه پیش که مخالفان بشار اسد خواهان کناره گیری او شدند، وی با حمایت رژیم و حزب الله لبنان پیروزی بدست آورد و مخالفان را از یک شهر مهم از نظر سوق الجیشی بیرون راند و بنابراین این گونه به درخواست مخالفان پاسخ داد.


این روزنامه خاطرنشان کرد: گروه های وابسته به شبکه تروریستی القاعده می خواهند در شمال سوریه حکومت به وجود آورند. این موضوع برای ارتش آزاد سوریه که علیه بشار اسد مبارزه می کند به این معناست که اینک باید در دو جبهه بجنگد و این امر برای غرب این نتیجه را بدست می دهد که خطر گروه های سلفی در سوریه را دست کم گرفته بود و ضمنا برای مسلح نمودن بیشتر ارتش آزاد هم دیگر دیر شده است.
روزنامه سوئیسی تصریح کرد: در حالی که غرب ها نمی توانستند درخصوص دادن و ندادن سلاح به مخالفان رژیم بشار اسد به توافق دست پیدا کنند، روسیه و ایران متحد شده و از ارتش از هم پاشیده سوریه در این میان یک ارتش منظم و با ظرفیت حمله بالا به وجود آوردند. بنابراین، غرب امروز در سوریه در دام افتاده و از سوی دیگر با القاعده دست به گریبان شده است با این حال در صورت پیروزی بشار اسد، نفوذ مسکو، تهران و حزب الله لبنان در منطقه افزایش پیدا می کند.
در همین حال پایگاه خبری آمریکن فری بیکن نوشت: مقامات سابق آمریکایی به اعضای مجلس نمایندگان این کشور هشدار دادند بی تفاوتی واشنگتن در قبال سوریه می تواند به « پیروزی» سیاست های ایران در منطقه و تقویت سلطه این رژیم بر منطقه منجر شود.
این روزنامه به نقل از « الیوت آبرامز» مشاور امنیت ملی دولت « جرج بوش» نوشت: هدف اولیه آمریکا باید جلوگیری از پیروزی ایران باشد زیرا در این صورت بسیاری از کشورهای منطقه و از جمله این کشور (ایران) نتیجه گیری خواهند کرد که آمریکا در حال عقب نشینی از منطقه است و تهران ممکن است با استفاده از چنین خلأیی به قدرت برتر منطقه بدل شود.


در این میان هاوارد مک کوئن سناتور جمهوری خواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که آمریکا به دلیل کاهش هزینه های کلی دولت یا در اصطلاح آمریکایی ها، توقیف و مصادره (Sequestration) ، گزینه های نظامی محدودی در اختیار دارد.
وی گفت، حتی حمله هوایی جزیی آمریکا می تواند در شرایطی که میلیاردها دلار از بودجه دفاعی ما کاسته شده دشوار باشد.


تلاش ناشیانه برای تطهیر اصحاب فتنه!
روزنامه اعتماد روز گذشته در صفحه اول خود روی فتنه گران را سفید کرد!
این روزنامه « سقوط دوباره سکه و دلار» را به عنوان تیتر یک خود برگزید و این کاهش قیمت را « واکنش بازار ارز و طلا به تحولات سیاسی» عنوان کرد.
اما تحولات سیاسی مورد نظر اعتماد که این تیتر یک را از جهات مختلف احاطه کرده اند عبارتند از؛ سخنرانی یکی از چهره های شاخص فتنه، مصاحبه با عضو حزب منحله مشارکت، یادداشتی از یکی از گردانندگان حلقه ماسونی جرس و بالاخره اظهار شعف از احتمال مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ!
اعتماد در شماره دیروز خود به سراغ محمد نعیمی پور، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت رفته و موضوع این حزب را پیش کشیده است!


نعیمی پور در واکنش به سخنان عسگراولادی درباره فعالیت حزب مشارکت و اعتماد ملی، با اتخاذ رویکردی طلبکارانه و با فراموش کردن نقش حزب متبوعش در فتنه ۴ سال گذشته که منجر به وارد آمدن صدمات فراوانی به کشور و افراد مختلف شد، در کمال گستاخی مدعی می شود حرف های امثال عسگراولادی به این خاطر است که اشتباهات خود را جبران کنند و گویا حزب مشارکت هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده است.
نعیمی پور با جسارت اعلام می کند این حزب منتظر است تا دولت جدید مستقر شده و سپس دفاتر خود را بازگشایی کند!
در حالی که این حزب و اصحاب فتنه باید پاسخگوی اقدامات ساختارشکنانه خود باشند، وی نه تنها اعضا بلکه نزدیکان حزب منحله مشارکت را نیز برای تصدی انواع و اقسام پست های دولتی صاحب صلاحیت می داند و عقلانیت دولت یازدهم را مرتبط با میزان پیشکش مناصب دولتی به آنان معرفی می کند!
روزنامه اعتماد سرمقاله روز گذشته خود را به قلمی سپرده است که طی سال های اخیر موضع گیری های پرسش برانگیز وی علیه نظام و جمهوریت و اسلامیت آن بر کسی پنهان نبوده و نیست.


نکته جالب آنجاست جمیله کدیور که جزو حلقه اصلی گروه ماسونی و لندن نشین جرس است در این یادداشت برای کابینه روحانی دل می سوزاند و از دوستانش می خواهد اینقدر به آقای روحانی فشار نیاورند!
خاطرنشان می شود چندی پیش اخباری به نقل از افشاگری های اعضای گروهک سابق منافقین درباره « یاسمین آرموی» منتشر شد که نشان می داد اسم مستعار یکی از اعضای حلقه ماسونی جرس است که مطالبی با ماهیتی کاملاً ضد اسلامی و علیه نظام بر روی سایت جرس منتشر می کرد.