به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار اسماعیل قاآنی در اولین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج سید حمید طباطبایی مهر که با حضور جمعی از فرماندهان و آحاد مردم شهید پرور در مسجد امام حسین مجتبی (ع) شهرک فجر برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه جلسه یاد بود شهدا، جلسه عزت و سربلندی است گفت: در مجالس شهدا با پدیده زیبای شهادت مواجه ایم که چکیده مکتب تشیع است و باید تاکید کنیم که موضوع شهادت و وجود شهید در دوره انقلاب اسلامی به قوه خود حفظ شده است.

وی افزود: دلیل اینکه در مجالس یاد بود شهدا، روضه خوانده می شود به این دلیل است که اتصال مکتب تشیع با شهادت یادآوری شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: شهدا را باید به خاطر رشادت ها، شهامت ها و اثرگذاری آنها در اعتلای نظام، امنیت کشور، پیشرفت انقلاب اسلامی و گسترش بیداری اسلامی تکریم کنیم و با مرور مولفه های شخصیتی آنها از شهدا برای خود الگو بسازیم.

سردار قاآنی با اشاره به شخصیت شهید طباطبایی مهر خاطر نشان کرد: شاید بصیرت ما نسبت به مولفه های شخصیتی شهید بزرگوار طباطبایی مهر به اندازه کافی نباشد ولی وقتی به پیشینه ایشان مراجعه می کنیم، بنیادهای قدرتمند اعتقادی و شهادت طلبی را در وی مشاهده می کنیم.

وی در ادامه گفت: شهید طباطبایی مهر بی وقفه کارهایی را که به وی سپرده می شد، دنبال می کرد و البته این روحیه همه شهدای ما بود که با پشتکار امور محوله را به سرانجام برساند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: شهید طباطبایی مهر فردی فهیم بود که در سخت ترین شرایط کارها را به بهترین نحو انجام می داد و ماموریت های خود را تحت هر شرایطی به پیش می برد.

سردار قاآنی افزود: ما فرزندان و پاسداران انقلاب اسلامی که آرزوی قدم نهادن در راه شهدا را داریم، وقتی به مولفه ها و خصایص شهدا اشاره می کنیم باید هم از فضایل شهدایی همچون طباطبایی مهر درس گرفته باشیم و هم تکلیف خود را روشن کنیم، چرا که برای شهادت باید در راهی که آنها رفتند قدم بگذاریم.

وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی در جهان ادامه داد: ملت ما در دنیایی نابرابر به لطف خداوند و با رهنمودهای حضرت امام (ره) دست به انقلابی زد که هر روز بر گستره نفوذ آن در جهان افزوده می شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: دشمنان در بدو پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشتند جنگ را از درون خانه های ما آغاز کنند و فتنه های جدایی طلبانه و فتنه منافقین را به راه انداختند و در نهایت جنگی ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند.

سردار قاآنی گفت: دنیا همه امکانات خود را در اختیار دشمن بعثی قرار داد تا ملت ما را به زانو در آورد ولی ما با قدرت مکتب و اعتقادمان به نبرد با آنها رفتیم و دشمن را شکست دادیم.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام هر ملتی که خط مشی شهدای ما را انتخاب کرده، عزتمند شده است، اظهار داشت: مردم فلسطین قریب به ۶۰ سال با صهیونیست ها مبارزه کردند ولی وقتی از خط مشی شهدای ما استفاده کردند، قوی تر شده اند و توانستند ظرف جنگ ۲۲ روزه صهیونیست ها را که به مراتب نسبت به غرب قدرتمند شده بودند، شکست دهند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: دشمن به دشمنی خود پایان نخواهد داد و این ما هستیم که باید با شناختی که از آنها داریم با روحیه شهادت طلبانه در برابرشان بیاستیم.

سردار قاآنی افزود: در ۱۳ سال اخیر امریکایی ها مغرورانه دو جنگ افغانستان و عراق را آغاز کردند ولی در هر دو جنگ شکست مفتضحانه ای خورده و به رغم اعلام هزینه های مالی سنگین و از دست دادن نفرات، هیچ نتیجه ای به دست نیاوردند.

وی در پایان تصریح کرد: شهدایی همچون طباطبایی مهر راه زندگی عزتمندانه را پیش روی ما قرار دادند و خون پاک آنها این مسیر را هم در داخل و هم در خارج از کشور تداوم خواهد بخشید و راه سربلندی زیستن را به دیگر مسلملنان نیز نشان خواهند داد.