به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز جمعه به وقت محلی با سفر به نجف اشرف، بارگاه ملکوتی حضرت امام علی (ع) را زیارت کرد.

وی همچنین هنگام ورود به نجف اشرف و در جمع خبرنگاران بیش از ۲۰ رسانه خارجی در سالن تشریفات فرودگاه نجف اشرف با بیان اینکه خداوند را سپاس گذارم و با همه وجود خوشحال هستم که توفیق حضور در این شهر را عنایت فرموده است، گفت: نبض هستی در نجف اشرف می زند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه تمام عالم برای انسان خلق شده است و انسان نیز برای حریت و عدالت خلق شده است، افزود: حضرت علی (ع) فریاد بلند حریت و عدالت در همه عالم هستی است و بدون تردید فرزندان این حضرت نیز یکی پس از دیگری پرچمدار حریت و عدالت در جهان بودند.

احمدی نژاد اظهار داشت: همه انسانیت، کمال، ارزش های الهی و صفات خداوند متعال در وجود حضرت امیرالمومنین علی (ع) متجلی است و فرزندان ایشان یکی پس از دیگری میراث دار حقیقت در جهان هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت امام حسین (ع) در نقطه اوج تجلی انسانیت و حریت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در نهایت عدالت و آزادگی به دستان حضرت مهدی (عج) بر همه جهان حاکم خواهد شد و بشریت را برای همیشه نجات خواهد داد.

رئیس جمهور به خاطر توفیق حضور مجدد در سرزمین مقدسی که امیرالمومنین (ع) بر آن پاگذاشته است، خداوند متعال را سپاس گفت و افزود: از خداوند متعال برای مردم نجف اشرف، عراق و همه ملت ها عزت و سرافرازی و سلامتی را مسالت دارم.