به گزارش پارس به نقل از فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حکم تبرئه ضارب سیاهپوست آمریکایی گفت: تبرئه جورج زیمرمن قاتل تریون مارتین نوجوان سیاهپوست آمریکایی بار دیگر تبعیض نژادی نانوشته اما سیستماتیک علیه اقلیت های نژادی، مذهبی و قومی در جامعه آمریکا را صراحتاً به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این حکم همچنین علامت سؤال جدی در برابر رویه دادرسی عادلانه در ایالات متحده ایجاد کرد، افزود: افکار عمومی آمریکا و جهان پس از گذشت چند ماه از انجام تحقیقات انتظار شفافیت، رسیدگی دقیق و منصفانه قضایی و اهتمام به مبانی حقوق بشر شهروندان آمریکایی و منع هرگونه تبعیض علیه اقلیت های این کشور را دارد.

عراقچی تصریح کرد: افکار عمومی این برخورد قضایی را ادامه اقداماتی مانند قتل مشکوک مالکوم شباز نوه مالکوم ایکس رهبر سابق مسلمانان آمریکا تلقی می کند که تلاش شد بدون هرگونه رسیدگی حرفه ای به فراموشی سپرده شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همسو با افکار عمومی، دولت و دستگاه قضایی آمریکا را به پایبندی جدی به تعهدات بین المللی و حقوق بشری این کشور خصوصاً در ارتباط با اقلیت ها و اقدام عملی برای پایان دادن به رفتارهای تبعیض آمیز توصیه می کند.