به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، بلومبرگ اظهار کرد: بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت ایران در ماه فوریه با حدود ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که واردات نفت از ایران در ماه ژانویه معادل ۱.۳۲ میلیون بشکه در روز بود.

در میان خریداران اصلی نفت ایران، واردات دو کشور چین و هند با کاهش و واردات ژاپن و کره جنوبی از این کشور با افزایش مواجه شد.

بر همین اساس، واردات نفت چین و هند از ایران به ترتیب ۱۸۰ و ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

به علاوه، خریداری نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی نیز به ترتیب با ۱۵۵ و ۱۴۵ هزار بشکه در روز افزایش مواجه شد.

شایان ذکر است که میزان صادرات نفت ایران از دسامبر ۲۰۱۳ تا کنون در مسیر صعودی قرار داشته و به بالاترین سطح خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، توافقات صورت گرفته میان ایران و گروه ۱+۵، افزایش واردات نفت از ایران را تحت تاثیر قرار داده است؛ چرا که، کاهش محدودیت در بیمه حمل و نقل نفت ایران و آزاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده در خارج از کشور، باعث بهبود شرایط معامله های نفت ایران با سایر کشورها شده است.

حجم محموله های نفت خام ایران در ماه فوریه ۲ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۳۲ میلیون بشکه رسید، این در حالی است که این میزان در ماه ژانویه ۳۰ میلیون بشکه بوده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت" اوپک" نیز در گزارش اخیر خود حجم تولید نفت ایران در ماه فوریه را دو میلیون و ۸۰۲ هزار بشکه در روز اعلام کرد.