دولت سیزدهم تمام توان خود را به کار گرفته است. کارنامه دولت سیزدهم تا الان قابل قبول است.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره عملکرد دولت سیزدهم تا به امروز اظهار داشت: برای اینکه بتوان از عملکرد دولت سیزدهم تحلیل دقیقی ارائه داد، باید مدت زمان بیشتری از عمر این دولت سپری شود، اما در حال حاضر از عمر این دولت خیلی نگذشته و نمی‌توان تحلیل جامع و منطقی ارائه داد.

*برای تحلیل عملکرد دولت سیزدهم نیازمند زمان بیشتر هستیم

وی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بلایی بر سر خزانه آورد که نیازهای روزمره کشور به سختی تأمین می‌شد. آقای رئیسی؛ دولت سیزدهم را با خزانه خالی، تحریم، اپیدمی کرونا و سایر مشکلات تحویل گرفت؛ بنابراین برای ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم نیازمند مدت زمان بیشتر هستیم.

*نقطه قوت دولت سیزدهم

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مهار کرونا بیان کرد: اینکه دولت سیزدهم واردات میلیون‌ها دُز واکسن را در دستورکار خود قرار داده، نقطه قوت دولت در ابتدای امر محسوب می‌شود. دولت آقای رئیسی در واکسیناسیون سراسری از کارنامه خوب و درخشانی برخوردار است و توانسته در یکی از مهم‌ترین آزمون‌های خود سربلند خارج شود. آقای رئیسی بهانه‌های حسن روحانی مبنی براینکه واکسن نیست یا به ما واکسن نمی‌دهند را هرگز تکرار نکرد و او به هر نحوی که شده مشکلات واردات واکسن را حل‌وفصل کرد.

*بهبود وضعیت معیشت و بورس از آزمون‌های مهم دولت

جوکار بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم را از دیگر آزمون‌های مهم دولت سیزدهم توصیف کرد و در این رابطه گفت: درعرصه معیشتی فعلاً پیشرفت و گشایش‌هایی را مشاهده نکردیم وانتظار مردم این است که در این عرصه دولت عملکرد قابل قبولی داشته باشد تا هرچه سریع‌تر گشایش‌هایی اتفاق بیفتد. همچنین درعرصه بورس انتظار می‌رفت طبق وعده آقای رئیسی شرایط بازار سرمایه بهتر از قبل شود. متأسفانه دولت گذشته به مردم و سرمایه‌های مردم خیانت کرد و با وعده‌هایی که به مردم داد، سرمایه‌های کلانی وارد بورس شد اما دولت قدر اعتماد مردم را ندانست و بورس به کوره پول‌سوزی تبدیل شد؛ پس دولت سیزدهم باید هر چه سریع‌تر در راستای جلب اعتماد مردم، اوضاع بورس را سروسامان دهد تا سرمایه‌های مالی سهام‌داران به ارزش قبلی خود بازگردد.

*اختلاف طبقاتی باید کاهش پیدا کند

وی افزود: دولت سیزدهم باید اختلاف طبقاتی به وجود آمده را کاهش دهد. اگر اختلاف طبقاتی کاهش پیدا نکند از سایر مشکلات اجتماعی هم کاسته نخواهد شد.

*ضرورت تعامل دولت با نخبگان حوزوی و دانشگاهی

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر ضرورت تعامل سازنده میان دولت سیزدهم و نخبگان و اساتید دانشگاهی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی تعامل با نخبگان و بهره بردن از ظرفیت حوزه و دانشگاه بود. رئیس دولت سیزدهم باید در میان مردم باشد و دانشگاه به عنوان بدنه اجتماعی کشور، نقش مهمی در جهت دادن اقدامات دولت سیزدهم دارد. در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها ظرفیت‌های کلانی وجود دارد که دولت سیزدهم با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند اتفاقات خوب و خوشایندی را برای کشور رقم بزند. از آقای رئیس جمهور انتظار می‌رود که از ظرفیت نخبگان در مناصب اجرایی بهره ببرد یا حداقل از این ظرفیت در کسوت مشاوره استفاده کند.