به گزارش پارس به نقل از مهر، در ادامه جلسه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان محسن اسماعیلی عضو سابق شورای نگهبان و کاندیدای دور جدید حقوقدانان شورای نگهبان در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود گفت: تحصیلاتم در دانشگاه تربیت مدرس در رشته حقوق خصوصی به پایان رسیده و در حوزه علمیه مشغول تحصیل هستم.

وی از نمایندگان خواست با بررسی ۱۲ سال عضویتش در شورای نگهبان قضاوت دقیقی از عملکردش داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: همه آرای من در این شورا بر اساسا اعتقادات و مبانی اعلمی است و هیچگاه عقاید و گرایشات سیاسی تاثیری در آرای من نداشته است.

وی با تا کید بر اینکه شورای نگهبان نهادی سیاسی نیست گفت: شورای نگهبان نهادی قانونی و حقوقی است که باید مورد اعتماد مردم باشد به گونه ای که وقتی آرای شورای نگهبان منتشر می شود مردم آن را در موضوع داوری عادل، بینا و بصیر بدانند که گرایشات خود را در تصمیم گیری ها دخیل نمی کند و سر سوزنی نیز از حق عدول نمی کند.

حقوقدان سابق شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان ضمن مرزبندی شفاف به گونه ای رفتار می کند که همه مردم احساس آرامش کنند و اگر حتی فردی رای و نظر این نهاد را نمی پسندد به گونه ای باشد که مطمئن از رای و نظر شورای نگهبان بوده و بدانند این رای و نظر بر اساس هوا و هوس نبوده است بلکه بر اساس موازین شرعی و قانونی است.

وی با تاکید بر این که مجلس در راس امور است، گفت: تصمیم گیر اصلی کشور مجلس است، باید به مجلس احترام گذاشت، مظهر احترام به مجلس احترام به نمایندگان است.

اسماعیلی با بیان اینکه این شورا اصل را بر صحت می داند گفت: در قانون گذاری مجلس اصل بر صحت قانون گذاری است علاوه بر این در رفتار افراد نیز اصل بر صحت است چون خود را سراسر تقصیر می دانم از خطای دیگران تعجب نمی کنم و سعی می کنم با حسن ظن این امانت را به مقصد برسانم.

وی تاکید کرد: ما در دولت، قوه قضائیه و مجلس یک بار را مشترک بر می داریم اما نقش هر کدام از ما مشخص است.

این حقوقدان سابق شورای نگهبان در پایان از آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه و علی لاریجانی ریاست مجلس و نمایندگان تشکر کرد.