به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طاهره رحیمی افزود: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری باید نیازهای جامعه زنان را به درستی بشناسد و در جهت رفع آنها بر اساس چارچوب وظایف خود عمل کند. علاوه بر آن مراقب باشد که قوانینی به ضرر زنان در مجامع قانون گذاری تصویب نشود.

وی در ادامه گفت: افزایش مرخصی زایمان زنان به ۹ ماه تصویب شده ولی هنوز اجرایی نشده است. از سوی دیگر با وجود آنکه افزایش جمعیت یک مساله مهم و به روز است؛ ولی به آن به گونه ای مطلوب پرداخته نشده است.

دبیرکل جامعه فاطمیون با اشاره به معضلات زنان، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ طلاق به طور چشمگیری افزایش یافته و بنابر آمارهای موجود، از سال ۸۵ تاکنون طلاق بیش از هفت برابر رشد کرده است، بنابراین باید از اولویت های معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، تلاش در جهت کاهش نرخ طلاق و توجه به وضعیت زنان مطلقه و نیازهای آنان باشد.

رحیمی گفت: معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در مدت فعالیت خود به دیدار با شخصیت های مختلف مانند صاحبنظران و علما پرداخته است، البته این کار لازم بوده و او باید از دیدگاه ها و نظرات مختلف آگاه می شده است ولی باید زودتر به فاز عملیاتی و اجرایی وارد شود.