سریال گاندو با موضوع امنیت ملی ساخته شد. سریال گاندو به موضوع جاسوسی در ایران پرداخته است. نفوذ در مسئولان از مهمترین نکات گاندو است.


سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره افشاگری‌های سریال «گاندو» و اینکه عده ای اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار بیگانگان قرار داده اند آیا قوه قضاییه بنا دارد که این زمینه ورود کند؟ گفت: به صرف تهیه یک فیلم سینمایی یا سریال نمی‌توان افرادی را تحت تعقیب قرار داد و باید از طریق ضابطان دلایل و مدارک به دستگاه قضایی ارجاع شود تا افراد مورد تعقیب قرار گیرند.

وی ادامه داد: درخصوص برخی شخصیت‌های این فیلم پرونده‌هایی تشکیل شده در یک مورد بنا به اتهام فساد مالی یکی از افرادی که در این فیلم به نمایش گذاشته می شود محکوم به پنج سال حبس قطعی، انفصال از خدمت و پرداخت جزای نقدی است و شخص دیگری به اتهام جاسوسی به پنج سال حبس محکوم شده است.

خداییان افزود: پرونده برخی افراد به اتهام فساد مالی در مرجع قضایی در دست اقدام است و هنوز به نتیجه نرسیده است و اگر دلایل و مدارکی علیه کسانی که هنوز در دستگاه قضایی پرونده ندارند یا محکوم نشده اند از طریق ضابطان به قوه قضائیه ارجاع شود، رسیدگی خواهد شد.