مجلس کابینه پیشنهادی رئیسی را بررسی می‌کند. مجلس خواهان کابینه ‌‌‌‌‌‌ای جوان‌گرا، جهادی و منسجم در دولت رئیسی است. به کابینه پیشنهادی رئیسی باید هرچه سریعتر رای اعتماد داد.


سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارس نیوز، در مورد بررسی کابینه وزرای پیشنهادی رئیسی در مجلس اظهار داشت: تاکنون که به نظر می‌رسد کابینه دولت ترکیبی از چهره‌های باتجربه، کارآمد و متخصص است. ابراهیم رئیسی در کابینه خود از جوانان نخبه و توانمندی استفاده کرده است که نسل جوانی از مدیران آینده را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در عین حال شاهد هستیم که افرادی در کابینه هستند بعضا سابقه در حوزه تخصصی خود دارند و اقدامات موثری نیز انجام داده‌اند. از طرف دیگر چهره‌های ناشناخته دیگری هم وجود دارند که دارای سوابق تحصیلی و علمی هستند که بسیار کارآمد خواهند بود.

تلاش رئیسی این بود تا کابینه‌ای منسجم به مجلس معرفی کند

وی ادامه داد: تلاش آقای رییسی بر این بود که کابینه‌ای، جامع و منسجم به مجلس معرفی کند و از طرفی ایشان ارزیابی کاملی نیز نسبت به گزینه‌های پیشنهادی خود دارند و امیدواریم که با تلاش شبانه روزی، مشکلات کشور حل شود.

نماینده مردم تبریز خاطر نشان کرد: بررسی وزرای پیشنهادی روز شنبه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که به نظر می‌رسد حدود یک هفته طول بکشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت رییسی، دولتی مردمی و جهادی است، تاکید کرد: آقای رییسی خود نیز فردی جهادی و مردمی است و به همین دلیل کابینه وزرای او نیز چنین است. لذا مجلس شورای اسلامی با حفظ جایگاه و همچنین انجام وظایف خود، سریع تر به بررسی کابینه پیشنهادی دولت خواهد پرداخت چراکه مشکلات در کشور بسیار است و باید هرچه سریعتر دولت سیزدهم کار خود را شروع کند.

میرتاج‌الدینی افزود: در حال حاضر مردم چشمشان به مجلس و دولت است تا بلکه از مشکلات معیشتی و اقتصادی کاسته شود چراکه شعار اصلی دولت و مجلس در زمان روی کار آمدن، حل مشکلات کشور و به خصوص حل مشکلات معیشتی مردم است لذا مجلس به دنبال که کابینه‌ای منسجم، جهادی، انقلابی و جوانگرا است و انشالا که چنین اتفاقی بیفتد.