به گزارش پ ارس به نقل از فارس، در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی از افغانستان، « ایمل فیضی» سخنگوی حامد کرزی اعلام کرد که آمریکا افغانستان را ترک نخواهد کرد.

به گزارش تلویزیون « طلوع نیوز» ، این مقام افغان با اشاره به این که آمریکا در افغانستان حضور درازمدت خواهد داشت، تصریح کرد: واشنگتن تاکنون در خصوص خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیم نگرفته است.

در همین حال، « جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته اعلام کرد که تاکنون در خصوص خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیم گرفته نشده است.

وی گفت که طرح خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، پس از مذاکره با دولت افغانستان نهایی خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید افزود که تاکنون تصمیم نهایی درباره گزینه صفر (خروج کامل) گرفته نشده است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً نوشت که باراک اوباما به دلیل اختلاف با حامد کرزی، درباره خروج سریع نیروهای نظامی خود از افغانستان، احتمالا به دنبال این تصمیم باشد که تا سال ۲۰۱۵ حتی یک سرباز آمریکایی در افغانستان باقی نماند.

قوه قضائیه افغانستان فاسدترین نهاد در این کشور است

سازمان بین المللی شفافیت اعلام کرد که قوه قضائیه در افغانستان، فاسدترین نهاد در این کشور است. بر اساس یک نظرسنجی این سازمان، مردم افغانستان قوه قضائیه این کشور را فاسدترین نهاد در این کشور معرفی کردند.

بر اساس این نظرسنجی، قوه قضائیه افغانستان در یک سال گذشته بیشترین رشوه را نسبت به سایر نهادها، از مردم دریافت کرده است. ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که در یک سال گذشته حداقل یک بار به نهادهای قضایی افغانستان رشوه پرداخت کرده اند.

همچنین مردم نهادهای امنیتی به ویژه پلیس افغانستان را نیز جز فاسدترین نهادها در این کشور معرفی کرده اند.

درخواست سفیر آمریکا از طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان

سفیر آمریکا در کابل از طالبان خواست که با استقبال از ماه مبارک رمضان به خشونت ها پایان داده و مذاکرات صلح را با دولت افغانستان آغاز کند.

سفارت آمریکا در کابل با انتشار بیانیه ای به نقل از جیمز کانینگهام اعلام کرد که کاخ سفید از مذاکرات صلح افغانستان به رهبری افغان ها حمایت می کند.

کشته شدن ۲۴ شبه نظامی در افغانستان

وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه ای از کشته شدن ۲۴ شبه نظامی در چندین عملیات نیروهای افغان و ائتلاف در کشور خبر داد.

در بیانیه تصریح شده است که این عملیات ها در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت های « قندهار» ، « سرپل» ، « پکتیکا» ، « هرات» و « هلمند» انجام شد.

همچنین در این عملیات ها، ۹ شبه نظامی زخمی و ۸ تن دیگر دستگیر شدند.

درگیری بین شبه نظامیان طالبان و حزب اسلامی در « میدان وردک»

در درگیری بین شبه نظامیان طالبان و حزب اسلامی در استان میدان وردک، چهار شبه نظامی طالبان و ۲ عضو حزب اسلامی کشته شدند.

دفتر والی میدان وردک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این درگیری روز گذشته در منطقه « نرخ» این ولایت به وقوع پیوست.

در بیانیه تصریح شده است: در عین حال نیروهای دولتی نیز شبه نظامیان طالبان و حزب اسلامی را هدف قرار دادند که بر اثر آن پنج شبه نظامی طالبان کشته شدند.