انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با مشارکتی پرشور، حداکثری و انتخابی آگاهانه به پایان رسید. حضور چشم‌گیر مردم برای دفاع از کشور و تعیین سرنوشت خود بی بدیل‌ترین مولفه اقتدار بخش جمهوری اسلامی ایران تلقی شد. در واقع این حضور نقطه عزیمت و عبور از وضعیت موجود برای ساخت چهار سال سرنوشت ساز بود علی‌رغم آنکه رسانه‌های معاند درصدد جلوگیری از آن بودند. از این رو طی چندین ماه گذشته، بصورت مداوم این گزاره را به جامعه القا می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و نظام جمهوری اسلامی بازنده عرصه انتخابات ۱۴۰۰خواهد بود. این افراد و جریان ها در روزهای منتهی به انتخابات حتی پارا فراتر گذاشته و اعلام کردند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

پروژه تحریم انتخابات در حالی سعی بر موفقیت داشت که مراکز افکارسنجی ۹ تا ۲۱ درصد کاهش مشارکت را به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا مرتبط دانسته بودند.

عده‌ای دیگر نیز نه به منزله هم سو شدن با جریان‌های سیاسی معاند بلکه به دلیل مشکلات عدیده معیشتی دچار تردید برای شرکت در انتخابات بودند اما سخنان مقام معظم رهبری برای‌شان فصل الخطاب شد‌. آنجا که رهبر انقلاب گفتند: «این قشرها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آنها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند.»

*جریان‌های سیاسی تحریم انتخابات توسط چه کسانی کلید خورد؟

درحالی که رسانه های معاند ایرانی زبان همچون BBC، Iran international،  رادیو فردا درصدد تضعیف افکارعمومی و تحریم انتخابات برای پیش برد اهداف شوم خود بودند. متاسفانه عده‌ای از شخصیت‌های سیاسی کشور را نیز هدف قراردادند و به وسیله آن‌ها پروژه خود را پررنگ تر ساختند. نشر تصاویر، توییت، مصاحبه و اخبار از مهم‌ترین رویکرد‌شان بود که در جریان انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان سرخط اخبار به چشم میخورد.

محمود احمدی‌نژاد که در انتخابات ثبت نام کرد، روز ثبت نام پشت تریبون ستاد انتخابات وزارت کشور رسما اعلام کرد که «اگر من را تایید صلاحیت نکنند انتخابات مشروع نیست و در آن مشارکت نخواهم کرد». محمود احمدی نژاد پس از عدم تایید صلاحیتش در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «هر تصمیمی که مانع از تاثیرگذاری مردم بر نتیجه انتخابات شود، مغایر روح انقلاب و قانون اساسی است.»

فیلم ها و گفت‌وگوهای احمدی‌نژاد علیه انتخابات و مشارکت، این روزها پژواک‌های زیادی در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب داشته است.

پس از محمود احمدی نژاد، میرحسین موسوی که سال ۸۸ با ادعای تقلب آن بلبشوی تاریخی علیه مردم و نظام را رهبری کرد، هنوز بعد از ۱۲ سال بر همان موضع خود هست و انتخابات ایران را تحقیرآمیز خواند و آن را تحریم کرد‌. این در حالیست که بسیاری از شخصیت‌های اصلاح طلب همچون سیدمحمدخاتمی،‌بهزاد نبوی و حتی مهدی کروبی که یکی از دوبال فتنه 88 بود،  انتخابات را تحریم نکردند و حتی مردم را برای حضور به پای صندوق های رای دعوت کردند.

اما در کنار شخصیت های سیاسی که همچنان با لجاجت گمان به رهبری تحریم انتخابات ۱۴۰۰ داشتند، مسیح علینژاد نیز کمپین رأی به رأی خود را راه انداخت. علینژاد در مصاحبه ای با شبکه سعودی ایران اینترنشنال خطاب به سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌ها گفته بود: «انگشت در خون کشته‌شدگان ۴ دهه‌ جمهوری اسلامی نزنید و برای انتخابات تبلیغ نکنید»!

محسن سازگارا از شخصیت های ضد انقلاب که سالهاست از طریق دوره‌گردی در رسانه‌های ضدانقلاب ارتزاق می‌کند، در یکی از این برنامه‌ها مشارکت را ۲۰ درصد پیش‌بینی کرده بود. گروهک منافقین و مریم رجوی نیز عنوان کرده بودند که  انتخابات ایران را تحریم می‌ کنیم.

*حضور مردم مشتی بر دهان یاوه گویان!

تکلیف مریم رجوی نیز هم روشن است. سردمدار گروهک جنایتکار منافقین که سالهاست با طرفداران اندک خود در مخفیگاه آلبانی کنشگری ضدانقلابی می‌کند، در کنار همه تحریم‌کنندگان داخلی و خارجی انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم می‌کرد.

هم اینک اما انتخابات ۱۴۰۰ به پایان رسیده و علی‌رغم تمام جریان‌ سازی‌ها بازهم رویای دشمنان این مرز و بوم نافرجام ماند. باری دیگر پروژه تحریم‌شان شکست خورد و بی‌شک این شکست برای‌شان باور پذیر نیست. رسانه‌های معاند اما هنوز دست از جریان سازی نکشیده و علی‌رغم پایان پرشور انتخابات و مشارکت چشم گیر مردم در پی تریبون سازی برای تشویق اذهان عمومی هستند. تشویقی که به حالا خود نیز می‌دانند بر پایه دروغ است و راه به هیچ‌ کجا نمی‌برد.

در راستای این اتفاق و تریبون سازی شبکه BBC علیه انتخابات؛ محمدرضا سبز علیپور، تحلیلگر سیاسی در واکنش به شیطنت‌های مجری و کارشناس بی بی سی گفت: "این همه مردم را کسی با تفنگ و اسلحه به پای صندوق‌های رای که نیاورده است، این مردم با اشتیاق و میل خودشان رای می‌دهند"

آری حقیقت این است که ۲۸ خرداد ماه توسط ملت فهیم ایران زمین خاطره ساز و ماندگار شد. تاریخی که بسیاری برای فروپاشی آن تلاش کردند اما حضور مردم مشتی محکم در دهان یاوه گویان شد‌‌.‌

*شکست اصحاب تحریف در اوج تبلیغات رسانه‌ای

به گفته رییس سازمان بسیج رسانه استان فارس؛ ملت بزرگ ایران، در اوجِ تبلیغات سنگین رسانه‌ای و تلاشِ اصحاب تحریف و تحریمِ انتخابات، که تلاششان قهر مردم با صندوق رای بود، حماسه‌ای در خور تقدیر خلق کردند.

این مقام مسئول گفت: بدون شک روشنگری، آگاهی بخشی و به هنگام بودن رسانه های جمعی کشور، هم پیش از انتخابات در کنار زدن پرده تحریف و تحریم انتخابات و هم روز انتخابات که همان به رخ کشیدن سیل حضور مردم در شعب اخذ رای، که تا ساعاتی از بامداد ادامه داشت، تاثیر این قشر میدان دار را در حماسه ۱۴۰۰ ملت بزرگ ایران روشن می کند.

وی افزود: حضور پرشور مردم در صحنه‌ی انتخاباتِ ۱۴۰۰، با وجودِ هجمه‌ی بی سابقه‌ی رسانه ای دشمن، نشان دهنده بصیرت و بالندگی ملتی دارد که هر چند گله‌مند و منتقدند؛ اما در دفاع از آرمان‌های انقلاب و میراثِ شهداء و حریم جمهوری اسلامی، به فرموده‌ی حاج قاسم عزیز، تردیدی به خود راه نمی دهند.