محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا ظهر امروز (پنجشنبه) وارد آنتالیا شد، ضمن شرکت در این نشست که فردا (جمعه) با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آغاز به کار می کند، در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

وی و هیأت همراه فردا (جمعه) ۲۸ خرداد آرای خود را به صندوق اخذ رای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری مستقر در آنتالیا خواهند ریخت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از عزیمت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ظریف در این اجلاس درباره دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.

خطیب زاده همچنین افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا فردا (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. 

این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.