محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات قطری در دوحه به سر می‌برد، با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر دولت قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف در این دیدار دیدگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه تعاملات با کشورهای منطقه و  همچنین آخرین تحولات گفت‌و‌گوهای جمهوری اسلامی ایران و کشور های ١+۴ را نیز تشریح کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و همچنین همکاری های فیمابین در منطقه، علاقه‌مندی قطر برای گسترش همکاری‌های دو کشور را یادآور شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این نیز با همتای قطری دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری در دوحه با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، از گفت‌و‌گوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال کرد و آن را ضرورتی جدی برشمرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز (شنبه) چهارم اردیبهشت ماه از سفر روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأتی به قطر و عراق خبر داد و افزود: سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای انجام می‌شود و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالیرتبه آنها دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

خطیب‌زاده پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص سفر هفته گذشته ظریف به اندونزی گفته بود: بازدیدها در ماه رمضان بین کشورهای اسلامی مرسوم است و ان‌شاءالله آقای ظریف از دیپلماسی رمضان بهره خواهد برد.

در همین خصوص نیز «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در صفحه توئیترش درباره سفر ظریف نوشت: «برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با قطر و کل کشورهای ساحلی خلیج فارس بسیار مهم است. سفر روز یکشنبه جناب آقای دکتر ظریف به دوحه در چارچوب گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با قطر، به ویژه پس از تحولات اخیر در سطح منطقه و جهان بسیار امیدبخش است.» 

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سفر به تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این سفر پیام کتبی امیر قطر را به روحانی تحویل داد.