محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری و در اولین مقصد سفرش به دو کشور منطقه وارد دوحه شد.

وی در بدو ورود به دوحه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری دیدار و به گفت‌وگو نشست.

« سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه روز (شنبه) چهارم اردیبهشت ماه از سفر روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأتی به قطر و عراق خبر داد و افزود: سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای انجام می‌شود و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالیرتبه آنها دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

خطیب‌زاده پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص سفر هفته گذشته ظریف به اندونزی گفته بود: بازدیدها در ماه رمضان بین کشورهای اسلامی مرسوم است و ان‌شاءالله آقای ظریف از دیپلماسی رمضان بهره خواهد برد.

در همین خصوص نیز «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در صفحه توئیترش درباره سفر ظریف نوشت: «برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با قطر و کل کشورهای ساحلی خلیج فارس بسیار مهم است. سفر روز یکشنبه جناب آقای دکتر ظریف به دوحه در چارچوب گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با قطر، به ویژه پس از تحولات اخیر در سطح منطقه و جهان بسیار امیدبخش است.» 

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سفر به تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این سفر پیام کتبی امیر قطر را به روحانی تحویل داد.