علیرضا زاکانی در شبکه استانی اصفهان در ارتباط با برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما با انقلاب اسلامی پیام بزرگی را صادر کردیم و جهانیان آن را دریافتند. تلفیق پیگیری آزادی به معنای درست آن با عدالت و جمع این دو با معنویت امکانی را فراهم کرد که راه گم شده بشر را در دوره تاریک کنونی فراروی جامعه جهانی نمود و شعارهای انقلاب بسیار جذاب و زیبا و با فطرت انسان‌ها سازگار بود. اعتراض به استبداد ستم‌شاهی و پرخاش بر سلطه‌گری بیگانگان و استکبار بین‌المللی با انقلاب اسلامی ایران معنای خاص خود را یافت.

وی افزود: پیش از انقلاب بخش کوچکی از کشور آباد بود اما سراسر کشور در فقر و فلاکت می‌سوخت و امروز کشور ما چهره و شرایط دیگری را تجربه می‌کند و ما به خوبی‌های امروز افتخار می‌کنیم اما ناظر به کاستی‌ها و مشکلات، دقت می‌کنیم که چگونه می‌توانیم این تحول، بزرگی و عظمتی که در انتظار ما است را رقم بزنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: امروز نیازمند این هستیم که دست به دست یکدیگر بدهیم و کشوری الگو بسازیم چرا که بزرگترین رسالت و مسئولیت یک انقلابی تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، عدالت، معنویت و پیشرفت ایران اسلامی و الگو قرار دادن جهت تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و باید بکوشیم که 42 سال تجربه خود را به کار ببریم.

وی با بیان اینکه ما درگیر مافیاهای مختلف هستیم، تصریح کرد: دنیاپرستان قدرت‌گرا، قدرت‌گرایان بی‌مغز، دنیاخواهان قدرت‌پرست، قدرت‌پرستان بی‌فکر، عالمان بی‌عمل و سه ضلعی قدرت، ثروت و خودباختگی در مقابل بیگانگان شرایطی را برای ما فراهم کرده که گرفتار یک مافیای هفت سر شویم اما باید بکوشیم که آن را بشکنیم و این امکان‌پذیر نیست مگر با اینکه دولت دست به یک اقدام اصلاحی همه‌جانبه زند.

زاکانی ادامه داد: اگر بتوانیم با یک اقدام اصلاحی همه‌جانبه شرایط نوینی را برای کشور فراهم بیاوریم حتماً خواهیم توانست که از تجربه 42 سال گذشته خود استفاده کنیم و قله‌های بلند و پرافتخار را به سرعت فتح کنیم.

وی با بیان اینکه تحول در عرصه اقتصاد و مدیریت فوری‌ترین کار ما است، گفت: آغاز کار در این عرصه معطوف به جهش تولید، برداشتن موانع و کمک به رونق آن است؛ زیرا هر آنچه که برای تولید مفید است برای ما در حوزه اقتصاد نیز مفید است و هر آنچه که مقابل تولید باشد ما هم در مقابل آن هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نقش شهرستان‌ها در عرصه تولید تصریح کرد: شهرستان‌ها نقاط مولّد و حاصل‌خیزی هستند که اگر به ظرفیت‌های آنها توجه شود امکانی را فراهم می‌کنند که با یک آمایش دقیق سرزمین و استراتژی صنعتی درست، پیشران‌های صنعتی را در پیش گیریم و زنجیره‌ها و خوشه‌های کارگاه‌های خرد را به گونه‌ای تنظیم کنیم که متن جامعه در جهت تولید قیام کند.