به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، حجت الاسلام سیداحمد محی الدین میرمرشدی در مورد ادعای برگزیده شدن روحانی با سبد رأی اصلاح طلبان و اتخاذ مواضع اصولگرایی وی، اظهار کرد: با توجه به سابقه فعالیت های رئیس جمهور منتخب در جریان اصولگرا و ارزشگرا این مسئله از ابتدا نیز مشخص بود.

وی با بیان اینکه البته این اصولگرایی به معنای رواج یافته آن و در قالب یک جریان حزبی نیست، بلکه مواضع روحانی در چارچوب واقعی اصولگرایی و طرفداری از ارزش های انقلاب و اسلام است، افزود: باید دانست روحانی از قدیم از اعضای جامعه روحانیت مبارز و از افرادی بوده که در مسیر ارزشهای امام (ره) و انقلاب حرکت می کرده است.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در گذشته نیز به دنبال مصادره هاشمی برای خود بودند و سعی کردند وی را محور جریان اصلاحات بدانند تا از نردبان هاشمی بالا روند، تصریح کرد: اکنون نیز اصلاح طلبان همین نقشه را برای روحانی طرح ریزی کرده اند و تلاش های بسیاری هم برای مصادره وی کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه عارف کاندیدای واقعی اصلاح طلبان بود که بیش از ۱۰ درصد آرای جامعه را نمی توانست به خود جذب کند، ادامه داد: زمانی کاندیدای اصلاح طلبان کناره گیری کرد که آنان متوجه آرای ناچیز خود شده و تصمیم به تفاهم با هاشمی گرفتند.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به اینکه روحانی قبل از انتخابات گفته بود که با هیچ جریانی عقد اخوت نبسته است، بیان داشت: وی در تبلیغات انتخاباتی خود به گونه ای عمل کرد که مواضع واقعی اش فاش نشود اما امروز برای همه مشهود است که روحانی بر اساس اعتدال در حال حرکت است و از هرگونه تندروی های اصلاح طلبان و افراطی گری های عده ای از اصولگرایان پرهیز می کند.