به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارت تصویری‏ ، سامانه های هوشمند ترافیک شمار برخط و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به استثنای برخی محورهای مسدود ذکر شده، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز بوده و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

کل تردد ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۸۶۱ ترددشمار در محورهای مواصلاتی کشور، تعداد ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۲۳۶ دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن، سه درصد کاهش را نشان می دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای ارتباطی کشور، ۱۸ درصد بوده است.

ساعات اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات پنج الی ۶ صبح انجام گرفته که هموطنان با آگاهی ازاین موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

بیشترین تردد طی ۲۴ ساعته گذشته در محورهای آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران-کرج و محور تاکستان-قزوین

انجام گرفته است.

* ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده ای

محور کرند غرب - سر پل ذهاب واقع در استان کرمانشاه، به دلیل عملیات راهسازی از ۱۷/۴/۹۲ تا ۲۴/۴/۹۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ مسدود است؛ در مدت انسداد، تردد وسایل نقلیه از طریق محور سر پل ذهاب – امامیه – قصرشیرین – اسلام آباد غرب انجام خواهد شد.

آزادراه کرج تهران، واقع در استان های تهران و البرز، از پل فردیس تا ورد آورد به دلیل احداث پل روگذر در کیلومتر ۱۱ شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت ۲۳ لغایت ۴ صبح روز بعد، تا ۲۵ مردادماه جاری، مسدود بوده و در این مدت، مسیر جایگزین، جاده های قدیم یا مخصوص کرج، توصیه می شود؛ همچنین، تا مورخ یادشده، آزادراه تهران کرج، از ساعت ۷: ۳۰ الی ۱۶: ۰۰ فقط در یک مسیر ۷۰۰ متری در محدوده فوق، تردد خودروها از طریق کنارگذر احداثی انجام خواهد شد.

جاده اصلی قم گرمسار و بالعکس، واقع در استان های قم و سمنان، تا ۲۷/۴/۹۲ به دلیل تعریض مسیر مسدود و جایگزین برای خودروهای سواری، آزادراه قم تهران و برای وسایل نقلیه سنگین قدیم محور قدیم قم تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام رضا به سمت پاکدشت گرمسار خواهد بود.

کمربندی شرقی شهر کرمانشاه، با تمدید عملیات از ۲۱/۲/۹۲ تا ۳۱/۴/۹۲ روز های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، از ساعت ۱۱ تا ۱۴ به دلیل اجرای عملیات زیرسازی راه آهن، مسدود خواهد بود؛ در مدت انسداد، تردد وسایل نقلیه از کمربندی غربی انجام خواهد شد.

محور بجنورد – شیروان (باند قدیم) واقع در استان خراسان رضوی از ۱۶/۴/۹۲ لغایت ۳۱/۷/۹۲ به دلیل عملیات لکه گیری و روکش آسفالت، تردد با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.