سید جواد حسینی کیا ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در یک سال اخیر بیان کرد: مجلس یازدهم انقلابی است و این مدال را رهبر معظم انقلاب به این مجلس داده است و نمایندگان فعال و پرانرژی پای کار هستند و تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا به بهترین نحو به مسائل جامعه و مردم رسیدگی کنند. حتی بعضی مواقع بسیاری از امور از توان آن‌ها خارج بوده است. به ویژه سال اول مجلس که بسیاری از اعتبارات این قوه از پیش صفر شده بود و از نظر مالی با تنگنا و سختی کار را پیش بردند.

وی افزود: نکته دوم این است که مجلس سعی داشت دستور کارهایی را به صحن علنی بیاورد که کاربردی باشد و مسائل حوزه‌های متعدد را حل کند. تلاشی صورت گرفته تا کمیسیون‌ها به امور تخصصی مربوط به خود رسیدگی کنند و اولویت‌هایی را که رهبر انقلاب تبیین فرمودند را موردتوجه قرار دهند.

*بازدید و کارهای میدانی در مجلس یازدهم پایه‌ریزی و احیا شد

حسینی کیا یادآور شد: نکته سوم احیا کارهای میدانی بود که در مجلس یازدهم پایه‌ریزی شد و بازدیدها و کارهای میدانی شتاب جدی به خود گرفت. ریاست مجلس نظارت‌های میدانی خود را دنبال کرد و نمایندگانی هم که به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی می‌کنند، اقدامات میدانی خود را آغاز کرده‌اند و گزارش‌هایشان را مرتب ارائه می‌دهند. 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات، فعال‌سازی شوراهای متعدد در استان‌های مختلف است که گزارش‌هایشان به رئیس مجلس می‌رسد. همچنین فعال بودن فراکسیون های حاضر در مجلس شورای اسلامی کارنامه خوبی برای مجلس یازدهم است. گرچه کافی نیست و بهتر از این نیز می‌توان عمل کرد و انرژی بیشتری گذاشت.

او در انتها خاطرنشان کرد که کارنامه مجلس یازدهم در سال نخست مناسب و خوب بوده است و امیدوار هستیم آغاز سال دوم مجلس که مصادف با انتخاب دولت جدید است، شتاب دیگری در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را شاهد باشیم.