سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با پارس نیوز با اشاره به مشکلات عدیدیه اقتصادی اظهار داشت: مدیریت اقتصادی دولت، وضع نامناسبی دارد و اقدام جدی از سوی مسئولان اجرایی برای کنترل نرخ ها در بازار دیده نمی شود. هر چند تاحدودی قیمت ارز کاهش یافته اما اثری از کاهش قیمت‌ها دیده نمی‌شود و متاسفانه حتی در برخی موارد، افزایش‌هایی نیز وجود داشته و گویی اقتصاد ما واکنش معکوسی به وضعیت فعلی نشان داده است.

وی  با اشاره به مشکلات جدی که در معیشت و اقتصاد کشور وجود دارد بیان داشت: این روز‌ها افسارگسیختگی بازار و گرانی اجناس مورد انتقاد همه افراد جامعه و دلسوزان کشور و انقلاب است. از سوی دیگر نیز تمامی مسئولان کشور خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم هستند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: متاسفانه هنوز تفکری وجود دارد که برخی اعتقاد دارند که تحریم‌ها را عامل اصلی می داند و از آن سو به عملکرد بد برخی مسئولان اشاره ای ندارند، حال آنکه برخی مسئولان اجرایی منتظر معجزه هستند تا اوضاع درست شود، در صورتی که فشار همه این گرانی‌ها و تورم بر دوش مردم است. آنان، کالایی را که امروز با یک نرخ خریده اند، فردا باید با بهای بیشتری خریداری کنند، در کجای دنیا اینگونه است؟ بنابراین انتظار ما از دولت این است که بیش از این‌ها به فکر رفاه مردم باشد.

حسینی کیا اظهار داشت:  دولت در حوزه اقتصاد، عملکر موفقی نداشته و نتوانسته مشکلات را حل و فصل کنند. در واقع دولت تدبیر و امید، یک تیم اقتصادی قوی و ماهر در اختیار ندارد و این باعث شده بسیاری از مشکلات فراوان‌تر شود و به مردم فشار بیاورد.