مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح طلبان در رابطه با تایید صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی جریانات سیاسی عملکرد خود در دوران مدیریتی‌شان را نباید به مسأله انتخابات گره بزنند.

وی افزود: واقعیت این است که اگر در شرایط کنونی حتی اگر آقای روحانی هم مجدد می‌توانست کاندیدا شود و تایید صلاحیت می‌شد، مردم به وی رأی نمی‌‌دادند. وقتی عملکرد اقتصادی 8 ساله دولت را مشاهده می‌کنیم،‌ می‌بینیم که این عملکرد به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: عملکرد اقتصادی دولت در این 8 سال به گونه‌ای بود که فقرا فقیرتر و سرمایه‌دارها سرمایه‌دارتر شدند. وضعیت اقتصادی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه بی برنامگی دولت است.

یوسفی خاطرنشان کرد: دولتمردان ما که این وضعیت را برای مردم به وجود آورده‌اند و حامیان اصلاح طلب آنها امروز باید در مظان پاسخگویی باشند نه در مظان مطالبه‌گری و باید به مردم به خاطر عملکردشان پاسخگو باشند.

وی افزود: آقای جهانگیری که یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود، در 8 سال گذشته نفر دوم دولت بود و معیشت مردم که امروز به این وضع دچار شده نتیجه تصمیمات اقتصادی وی است و یا در مورد دیگر 32 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی که به ارز جهانگیری معروف شده، با عنوان تامین کالاهای اساسی و دارو در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفت، اما با وجود این اقدام نه تنها کالاها ارزان نشد بلکه قیمت آنها بالاتر هم رفت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نتیجه عملکرد اقتصادی دولت این است که مرغ کیلویی 7 هزار تومان امروز به 30 هزار تومان رسیده و این آقایان به خاطر ترک فعل‌هایی که داشتند و با تصمیمات و اقدامات‌شان کشور را از لحاظ اقتصادی تا لبه پرتگاه پیش بردند، باید به مردم پاسخگو باشند نه اینکه فرار به جلو را در دستورکار خود قرار دهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: آقایان به وعده‌های سال 92 و 96 خود نگاه کنند و نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند پاسخگو باشند و وقتی توانستند پاسخ مردم را در باره این وعده‌ها بدهند، بعد بیایند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همان طور که گفتم آقای جهانگیری نفر دوم دولت در 8 سال گذشته بوده و تصمیمات اقتصادی که وی در آن نقش مؤثر داشته، وضعیت کنونی را برای معیشت مردم به وجود آورده و حتی اگر شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید می‌کرد، هیچ رأیی در انتخابات نداشت، چه رسد به اینکه عدم تایید صلاحیت وی بخواهد تأثیر منفی بر انتخابات بگذارد.