غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «پارس نیوز» بابیان اینکه اصلاح طلبان به هیچ‌وجه نمی‌خواهند قوه مجریه را از دست بدهند در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیان کرد: به صورت کلی طبیعی است که جریان اصلاح‌طلبی نمی‌خواهد قوه مجریه را از دست بدهد. لذا هر اقدامی را که منجر به ابقای آن‌ها در دستگاه اجرایی شود انجام می‌دهند.

وی افزود: دوقطبی سازی نیز یکی از ابزارهای آن‌هاست. از ترفندهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. اصلاح طلبان بدون برنامه در انتخابات حضور پیدا نکردند و هر ابزاری که به آن ها برای ابقا کمک کند از آن کوتاهی نمی‌کنند و حداکثر استفاده را می‌برند.

شریعتی تأکید کرد که البته با توجه به عملکرد نامناسب و سوء مدیریت روحانی طی هشت سال گذشته و عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت روحانی احتمالش بسیار زیاد است که جبهه انقلاب در این دوره پیروز شود. البته ما نباید مغرور شویم که حتماً این اتفاق می‌افتد و حتمی است بلکه باید تلاش کرد تا از فرصتی که در اختیارمان است حداکثر استفاده را ببریم.

*دوقطبی سازی، ترفند مشهور اصلاحات برای انتخابات

این نماینده مجلس ابراز کرد: دوقطبی سازی یکی از ترفندهای مشهور و جبهه اصلاحات و اعتدال است که در انتخابات در پیش می‌گیرند آن‌ها از همین الآن و حتی پیش تر از زمان ثبت‌نام نیز از این ابزار استفاده کردند.

او ادامه داد: اکنون کسانی که از جبهه اصلاحات و اعتدال مشهور هستند و ثبت‌نام کردند بسیاری از آن‌ها خودشان یا اکنون جزء دولت هستند یا سابقه حضور در دولت روحانی را داشتند جالب است که می‌گویند می‌خواهیم برنامه جدید بدهیم.

نماینده بهشهر در مجلس خاطرنشان کرد که حتی امروز نیز سخنگوی دولت گفت کسانی که عملکرد دولت را نقد می‌کنند بگویند که اگر خودشان در این هشت سال سرکار بودند چه کار می‌کردند! این دقیقاً همان حربه اصلاح‌طلبان یعنی فرار روبه‌جلو و ایجاد دوقطبی است. استفاده از ابزار دوقطبی سازی بسیار پیچیده است اما به لطف حضور روحانی این ابزار پیچیده برای مردم ملموس شده است.

شریعتی گفت: اکنون گزینه نهایی اصلاح طلبان مشخص نیست اما احتمال می‌رود که مجدداً اسحاق جهانگیری مانند دوره گذشته یار پوششی گزینه نهایی اصلاح طلبان باشد.

این نماینده مجلس در انتها متذکر شد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد جبهه اصلاحات برنامه جدی برای به دست گرفتن مجدد قوه مجریه دارد نیروهای انقلاب باید مراقب باشند که از فرصت پیش رو بهانه‌ای به دست آن‌ها ندهند و باید هرچه سریع‌تر وحدت و انسجام صورت گیرد.