فدا حسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکاوی بیانیه گام دوم انقلاب ، اظهار داشت: اعلام گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری یک تحول اساسی و نگاه عمیق به آینده کشوراست. 
وی با بیان اینکه گام اول انقلاب گامی پر فراز و نشیب بود و مسائلی همچون جنگ، تحریم و … در کشور وجود داشت، ادامه داد: گام دوم انقلاب یک خلاصه و نتیجه گیری بود از آنچه که انقلاب در گذشته پشت سر گذاشته است. 
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب تحولی که در قوه مقننه ایجاد شد در راستای تحقق اهداف همین گام بود به عنوان مثال قانونی که مجلس انقلابی برای مقابله با تحریم‌ها (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) تصویب کرد حرکت بی نظیری بود که بسیاری ازدولتی‌ها تمایلی به انجام این کار نداشتند اما مجلس محکم ایستاد و آن را تصویب کرد.نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق اهداف گام دوم انقلاب در حوزه عدالت، افزود: تحولاتی که در قوه قضائیه هم شکل گرفته در جهت تحقق اهداف گام دوم است تا جریانات و لانه‌های فسادی که در اقتصاد و یا در دستگاه‌های مختلف کشور جا خوش کرده‌اند توسط 
قوه قضائیه جراحی شوند. 
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پویایی و نشاط را برای آینده ایجاد کردند لذا لازم است که همه مسئولین و مردم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بزرگترین اثر بیانیه گام دوم انقلاب بحث احیا و زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب است چرا که در میان یک ملت اگر آرمان‌ها زنده باشد ملت زنده و پویا است و انقلاب‌شان ادامه دار خواهد بود. مالکی در پایان بیان کرد: به طور کلی می‌توان نمره قابل قبولی به اقدامات انجام شده در راستای تحقق گام دوم انقلاب داد اما بازهم مسیر طولانی پیش روی همگان قرار دارد.