ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 27 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در ابتدا کلیات آن بررسی شد سپس وارد جزئیات طرح شدیم، یک ماده از آن مورد بررسی قرار گرفت، مسئولانی از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در جلسه حضور یافتند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

عمویی افزود: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس آخرین مباحث مربوط به تحولات قره‌باغ مورد بررسی قرار گرفت چرا که بیانیه آتش‌بسی بین ارمنستان و آذربایجان، صادر و قرار شد این موضوع همچنان در دستور کار این کمیسیون باقی بماند و پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دستور کار دوم پاسخگویی وزیر اطلاعات‌  به سؤالات چند تن از نمایندگان‌ بود تصریح کرد: حجت‌الاسلام علوی به همین منظور در کمیسیون حاضر شد. 

وی دباره جزئیات سوالات مطرح شده اظهار داشت: علیرضا نظری نماینده مردم خمین سؤالی درباره حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داده بود، مطرح کرد و در نهایت از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محمدرضا میرتاج‌الدینی سؤالی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان شرقی از وزیر اطلاعات مطرح کرد و در نهایت از توضیحات علوی قانع شد.

عمویی گفت: حسینی‌کیا نیز سؤالی درباره ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصادی از کشور از وزیر اطلاعات مطرح کرد. همچنین کریمی قدوسی سه سؤال از وزیر اطلاعات که یکی از آنها درباره بحث نفوذ بود مطرح کرد اما از پاسخ‌های علوی قانع نشد و این سؤالات جهت طرح در صحن علنی مجلس، به هیئت رئیسه ارجاع شد.