حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری خوب مردم کشورمان روند، بحمد الله کاهشی بوده است و در مجموع آماری که امروز داده شد با تلاشی که در آذرماه انجام شد موجب شده ۸۰ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد از فوتی ها کاهش یافت. 

وی ادامه داد: مناطق آبی به رنگ بندی شهرها اضافه شد و در شهرهای آبی تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت کنند. ان شا الله وارد موج چهارم نشویم. همانطور که ماسک زدن ضروری است، عدم تشکیل اجتماعات و دورهمی هم مهم است هر یک از این حلقه ها ضعیف شود کل مدیریت را از بین ببرد. 

رئیس جمهور تاکید کرد: همیشه یک مثال امنیتی در ذهن من هست که الان در مورد بهداشت می زنم که اگر مراعات نکنیم هر عددی پیدا کنیم ضربدر صفر می شود و همه آثار و نتایج را از بین می برد.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم این است که ما سریعتر بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم و مرجع ما برای واکسن خارجی هم سازمان بهداشت و درمان است . در واکسن داخلی اقدامات خوبی شده است ما در واکسن خارجی بیش از یک ماه و چهل روز درگیر نقل و انتقالات آن بودیم. 

روحانی با بیان اینکه برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن را بر روی مردم ما آزمایش کنند، گفت: وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند. مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حتما خرید و تهیه واکسن جزو اولیت‌های ما است، اظهار داشت: مردم بدانند اگر واکسن آمد معنی آن این نیست پروتکل‌ها را انجام ندهند بلکه باید چند ماه بعد آن نیز پروتکل‌ها رعایت شود تا نتیجه واکسن را ببینیم.