حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: خوشحالیم که در کشور منطقه قرمز نداریم. تقریبا منطقه نارنجی هم نداریم و بیشتر کشور منطقه زرد است و باید این شرایط را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: فوت صد و سی و خرده‌ای هم زیاد است و اگر زیر صد هم برویم خیلی زیاد است. اولین مساله پایدار ماندن وضعیت کنترل شده است. ما شاهد جهش این ویروس در کشورهای دیگر مخصوصاً در انگلیس هستیم که از انگلیس عبور کرده است و باید مراقبت را بیشتر کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همیشه باید مراعات کنیم در یک شرایط عادی نیستیم و در شریط کرونایی هستیم، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام فاطمیه ؛ مردم نسبت به خاندان رسالت عشق می ورزند و این حق آنها است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرعی است و آنها هم از ما می‌خواهند.

وی در مورد واکسن گفت: این رسانه‌های ضد ایرانی که خیلی هم پر رو هستند واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند و روی موج سوار می‌شوند. مدتها گفتند همه دنیا واکسن می‌زند و ایران پول ندارد یا دارد نمی‌تواند پرداخت کند. مردم توجه کنند از همان روزهای اول یکی از اقدامات ساخت واکسن و خرید واکسن بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمامی تبلیغاتی که می‌شد نادرست و ناروا است. بله؛ ایران حتماً به دنبال ساخت واکسن است و همزمان هم به دنبال خرید واکسن تایید شده هستیم. حتما آمریکایی‌ها در این کار کارشکنی کردند و فعالیت خبیثانه و رذیلانه در همه جا از سوی آمریکایی ‌ها است. ما پول را اماده کردیم اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد باید اُفک اجازه دهد. 

وی ادامه داد: مردم فکر نکنند ما مشکل نداریم. اینکه مقام معظم رهبری گفتند تحریم را بی اثر کنید ما هر لحظه داریم این کار را انجام می‌دهیم. 

روحانی بیان داشت: آنروزی را که واکسنی را خریدیم و وارد کشور شد به دقت به مردم گزارش داده شود. اگر اینکار نشود دوباره یک بازی جدید شروع خواهد شد. اولیوت‌ها برای تزریق واکسن مشخص است. آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند و کادر درمان، اولویت‌های ما هستند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در فصل سرما وارونگی هوا و ذرات معلق می‌تواند در سیستم ایمنی بدن تاثیر سوء داشته باشد. 

روحانی بیان داشت: پاندومی کرونا یک بیماری معمولی نبود و در تمامی ابعاد زندگی ما، از ورزش ما، اقتصاد ما و... تاثیر گذاشت و در دنیا هم همچنین بود. برای حل مشکلات نیاز به این داریم که همه کمک کنند.