به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه شب در دومین روز سفر به مشهد مقدس در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان رضوی اظهار کرد: دولت جدید می تواند در سایه همکاری و همراهی صنعت گران و مدیران مجرب و مدد بخش خصوصی بر مشکلات فائق آید و با برنامه ریزی صحیح کشور را هدایت کند.

وی سپس با بیان اینکه دولت فراجناحی نویددهنده بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است، گفت: تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی در خصوص بخش خصوصی بیان کرد: بخش خصوصی در کشور این توانمندی را دارد تا در اقتصاد کلان کشور نقش آفرین باشد و مشکلات موجود در بخش صنایع را حل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که شاخص های اقتصادی در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار و فعالیت های بخش های خصوصی ارتقا یافته بود.

وی یادآور شد: در دولت سازندگی و دوران اصلاحات در کنار تدابیر و برنامه ریزی های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی نقش مهمی در رشد و پیشرفت اقتصادی داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: اکنون باید با آمدن دولت اعتدال فضای سالم و به دور از بداخلاقی های سیاسی را شکل داد و از رقابت های بی فایده و مضر پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: بی تردید با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر می توان آثار تحریم های ظالمانه را خنثی کرد و فضای کشور را به سمت همدلی و همراهی برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران دفاع مقدس گقت: کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سختی را تجربه کرد اما امروز نظام اسلامی آن روزها را پشت سرگذاشته و از شرایط بهتری به لحاظ زیرساخت ها و منابع انسانی برخوردار است بر مشکلات در ابعاد خارجی و داخلی فائق آمده است.