به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت دختر خانمی جوان مبنی بر اخاذی از وی تحت عنوان ویزای دانشجویی و تحصیل در خارج از کشور رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکی در اظهارات اولیه خود گفت: در یکی از شبکه های اجتماعی با آقایی که خود را دانشجو در رشته مورد علاقه من معرفی کرده بود آشنا شدم و او با وعده گرفتن بورس برای ادامه تحصیل، مبلغ ۲ میلیون تومان وجه نقد از من گرفت که بعد از دریافت پول دیگر پاسخگوی تماس های من نبود.

سرهنگ عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند رد متهم را در فضای مجازی پیدا کرده و با یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی مردی ۲۷ ساله به نام احمد را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.

وی تصریح کرد: متهم هنگام رویارویی با مستندات موجود ضمن اظهار ندامت به جرم خود اعتراف و متهم به همراه پرونده قضایی به دادگاه معرفی شد.

سرهنگ عرفانی در خاتمه بیان داشت: با توجه به قابلیت پنهان فضای مجازی کاربران در استفاده از این فضا به هرکسی اعتماد نکرده و قبل از هرگونه اقدامی با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنند.