محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با «پارس نیوز» با بیان این موضوع افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این شرکت ها حدود 200 میلیارد تومان بدهی و زیان دارند که در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ حتما این موضوع بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به این نکته که بحث شرکت های زیان ده دولتی در دیوان محاسبات هم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: با اینکه در گزارش های دریافتی از سال جاری تعداد شکرت های زیان ده دولتی و شبه دولتی بی از 100 شرکت بوده اما در لایحه بودجه سال آینده این عدد به 49 شرکت تقلیل یافته که باید این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شود تا با واقعیات تطبیق داده شود.

خدابخشی با بیان اینکه رقم ضرردهی این شرکت ها به حدود 200 هزار میلیارد تومان می رسد گفت: باید بررسی شود که دلایل این زیان دهی بزرگ چیست و برای رفع آن چه راهکارهایی را باید درنظر گرفت. ضمن اینکه بسیاری از بخش های دولتی و وابسته به دولت در این لایحه در این بخش دیده شده اند که باید با توجه به کارکرد و ماهیت آنها از یکدیگر تفکیک شده و در کنار موسسات سوده ده دولتی قرار نگیرند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تمرکز این کمیسیون برروی شرکت هایی که درآمد بالایی دارند را جزو اولویت های آن عنوان کرد و اظهار داشت: از بین نزدیک به 400 شرکت دولتی، نزدیک به 40 شرکت بیشترین درآمدها را دراختیار دارند به همین خاطر نیاز است تا برروی این شرکت ها بررسی بیشتری صورت گیرد و براساس کارایی شرکت ها، بهره وری آنها افزایش یابد.