حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه خدا رو شکرگزارم که بودجه امسال را قبل از موعد مقرر به مجلس تقدیم کردیم، گفت: بودجه امسال، بودجه‌ای راهبردی است و با همه بودجه‌های هفت سال قبل تا حدی متفاوت است.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ پیام‌های مهمی دارد،‌ تصریح کرد: اولین پیام آن این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ داریم. این نه بر مبنای آن است که ما می‌خواهیم با کسی توافق کنیم یا نه. شرایط ما در جنگ اقتصادی، در صنعت هم در شش ماه اول نسبت به شش ماهه پارسال و همه سه ماهه دوم تابستان نسبت به سه ماه دوم پارسال کاملاً مسیر امیدوارانه است.

روحانی تصریح کرد: اساس این بودجه، اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است. این پیام را از طریق اینکه سال آینده ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت خواهیم فروخت اعلام کردیم.

وی ادامه داد: دنیا این پیام را دریافت کند که جمهوری اسلامی شرایط فروش نفتش با دو سال قبل کاملاً‌ متفاوت خواهد بود و شرایط جدیدی خواهد بود. البته حالا ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان از این علامت خوشحال نشوند امّا این چراغ امیدی هست نسبت به سال آینده. این اولین پیام بودجه ما.