امیرقلی جعفری بروجنی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در گفت و گو با «پارس نیوز» با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: دولت و به ویژه وزارت کشاورزی و وزات صمت در زمینه واردات نهاده های دامی مسئولانه عمل نکردند و با عدم نظارت بر آن سبب شدند تا مشکلاتی که شاهد هستیم در حوزه بازار مرغ پدیدار شود.

نماینده بروجن در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در زمینه توزیع تخم مرغ هم این مشکل وجود دارد تصریح کرد: نبود تصمیم گیری صحیح در این زمینه یکی از مشکلاتی است که دولت در خصوص مدیریت این حوزه دارد و این مسئله سبب شده تا مردم تاوان این بی تدبیری را بدهند.

بروجنی یادآور شد: در زمینه عدم ثبات و مدیریت در بازار مرغ و تخم مرغ علاوه بر وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی هم مقصر است که برای تامین ارز مورد نیاز نهاده های دامی برنامه ریزی و تلاش لازم را نداشته و سبب شد تا با افزایش نجومی این محصول، فعالان این حوزه دچار چالش شوند و حالا این سه نهاد هرکدام تقصیر را گردن یکدیگر می اندازند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با گلایه از رئیس جمهور که با بازگشت برخی اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی برای تمشیت این بازار مخالفت کرد گفت: آقای روحانی به خوبی می داند که مشکل از کجاست اما بازهم در برابر این تغییرات مقاومت می کند و به نظر می رسد تا وی در این زمینه وارد میدان نشود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به سراغ گمرک هم رفت و از مسئولان آن در زمینه این بی تدبیری سوال کرد که البته مشخص است در این خصوص موضوع عدم تعامل و همکاری بین وزارتخانه های مرتبط و نبود سازوکار مدیریتی مناسب سبب شده تا گمرکات هم در این خصوص بلاتکلیف و سرگردان باشند و در  نهایت مردم مجبور به پرداخت ارقام نجومی برای خرید مرغ و تخم مرغ شوند.