سید محمد پاکمهر نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «پارس‌نیوز» با اظهار داشت: «مهم ترین راهبرد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در شرایط حال حاضر، پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است. پیشگیری، رعایت پروتکل‌ها، قرنطینه و رعایت تمامی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از مهم‌ترین راهبردهای کنونی است.»

 

وی افزود: «با اعمال قرنطینه دو هفته‌ای و کاهش مراودات به خوبی آشکار شد که رعایت پروتکل‌ها و کاهش تردد‌ها تا چه میزان در کنترل انتقال ویروس کرونا نقش دارد. در حال حاضر این بیماری به گونه‌ای است که درمان ویژ‌ه‌ای ندارد بنابراین می‌بایست با تمام توان، پیشگیری کنیم.»

پاکمهر تصریح کرد: « کرونا قابل درمان نیست بنابراین آنچه که امروز حائز اهمیت است؛ قطع زنجیره سرایت و انتقال این بیماری است. میزان شیوع و گسترش این بیماری بسیار بالاست از این رو باید با رعایت پروتکل‌ها و کاهش مراودات به کم‌رنگ شدن میزان سرایت آن کمک قابل توجهی کرد.»

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «خاصیت بیماری این است که درون یک موجود زنده رشد می‌کند لذا هرچه که افراد دور از هم و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی قرارگیرند، زنجیره سرایت این بیماری نیز کاهش خواهد یافت. با کاهش ارتباطات عمومی، می‌توان به حوزه درمان و سلامت جامعه کمک کرد چراکه در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین نیاز جامعه است.»