نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دوشنبه گفت دولت این کشور طی هفته‌های آتی تحریم‌ها علیه ایران را افزایش خواهد داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که در فلسططین اشغالی حضور دارد گفت: «برنامه ما فشار حداکثری از طریق برنامه تحریم‌ها است. این برنامه در ماه‌های نوامبر و دسامبر هم ادامه خواهد داشت، چون ارتباطی با انتخابات ندارد؛ این سیاست خارجی آمریکا است و به رفتار ایران مرتبط است.»

آبرامز گفت: «از این لحاظ که در هر صورت قرار است با ایران مذاکره انجام شود واقعاً اهمیتی ندارد چه کسی در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور باشد؛ [مذاکره] هدف دولت ترامپ هم بود. در این خصوص، اختلاف نظر وجود ندارد، اما اینکه بازگشت به برجام ممکن است یا خیر مسئله‌ای است که باید در آینده دید.»

آبرامز پیش از این به وبگاه «نشنال» گفته بود، اگر جو بایدن هم در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود لغو تحریمها علیه ایران برای دولت وی آسان و سریع نخواهد بود.

این سفر درحالی انجام شد که « مایک پامپئو » وزیر خارجه دولت ترامپ هم قصد دارد طی روزهای آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند تا با مقامات این رژیم درباره ایران رایزنی کند.